W związku z rosnącym zapotrzebowaniem Ruukki zagwarantuje tym samym elastyczność dostaw dla klientów z Polski i krajów z południa i wschodu Europy. Począwszy od marca 2013 r. częstotliwość transportu stali z największej huty Ruukki w Raahe do portu w Szczecinie ulegnie zwiększeniu. Stal będzie dostarczana raz w tygodniu, a nie co drugi tydzień, jak w chwili obecnej.
Oprócz rynku polskiego, transportem barkowym, samochodowym oraz koleją stal trafia do klientów koncernu z Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i krajów bałkańskich. Zmiana w harmonogramie dostaw dotyczy zarówno standardowych blach walcowanych na gorąco, jak również stali specjalnych takich jak: wysokowytrzymała stal Optim, trudnościeralna stal Raex, stal pancerna Ramor czy stal typu Laser.
Strategicznym celem spółki jest dalsze umacnianie swojej pozycji rynkowej w Polsce oraz poszerzenie sieci dystrybucji o nowe, głównie wschodzące rynki. Dlatego też Ruukki chce wyjść naprzeciw potrzebom odbiorców.
- Zaczynamy cotygodniowe transporty, aby zapewnić lepszą obsługę klientów, którzy będą mogli usprawnić zarządzanie zapasami i dostosować odbiór stali do swoich procesów produkcyjnych. Częstsze dostawy skrócą również czas realizacji zamówienia do jednego tygodnia - mówi Roman Kaiser, wiceprezes ds. sprzedaży w Ruukki w Europie Środkowo - Wschodniej i Niemczech.
Ruukki prowadzi działalność w blisko 30 krajach, ale rynek polski, obok Skandynawii i Rosji, jest dla fińskiego producenta niezwykle ważny. Decyzja spółki świadczy o wzmacnianiu obecności i zaangażowania Ruukki w Polsce. Zwiększenie częstotliwości dostaw związane jest także z rosnącym zainteresowaniem ofertą stali specjalnych Ruukki.
Źródło: Ruukki Polska Sp. z o.o.
Więcej