Na listę Diamentów Forbesa trafiły firmy najszybciej zwiększające swoją wartość. Do wyceny Diamentów Forbesa 2012 wykorzystane zostały dane uwzględniające m.in.: poziom sprzedaży, zysk netto, wartość majątku trwałego, zapasów, należności oraz nakładów na inwestycje.
Wartość została obliczona na podstawie tzw. metody szwajcarskiej, łączącej metodę majątkową i dochodową. Firmy nagrodzone są podzielone na trzy kategorie wg przychodów ze sprzedaży w 2011 roku: firmy małe 5-50 mln zł, firmy średnie 50-250 mln zł, firmy duże powyżej 250 mln zł. W sumie w całym ogólnopolskim zestawieniu Diamenty Forbesa 2012 znalazło się łącznie 2051 firm - 181 w kategorii firm dużych, 556 w kategorii firm średnich i 1314 małych.
Celem rankingu Diamenty Forbesa jest wyróżnienie przedsiębiorstw, które charakteryzują się wysoką jakością zarządzania, profesjonalizmem oraz dynamicznym rozwojem , a także bardzo dobrą jakością oferowanych produktów.
Dwukrotne zwycięstwo Drutex-u
Zdobycie tak prestiżowej nagrody w czasach spowolnienia gospodarczego jest o tyle cenne, że plasuje firmę w gronie solidnych i wiarygodnych przedsiębiorstw, podkreślając jej wyjątkową dynamikę rozwoju. To już kolejny Diament Forbesa w naszej kolekcji. To istotnie zaszczyt znaleźć się w gronie nagrodzonych, bowiem w rankingu wyróżniane są te firmy, które dzięki swojej wiarygodności biznesowej, a jednocześnie ambitnej strategii działania nie tylko utrzymują, ale wzmacniają pozycję na wysoce konkurencyjnym rynku.
W tym roku zostaliśmy uhonorowani podwójnie, jako że docenione zostały również nasze działania marketingowe, które znajdują odzwierciedlenie w naszej firmowej stronie internetowej. Wyróżnienie w tej kategorii to z kolei uznanie dla naszej strategii komunikacji z dilerami i klientami. Oznacza bowiem, że kreacja i marketing spełniają swą rolę skutecznej platformy komunikacji z rynkiem. – powiedział Leszek Gierszewski, Prezes DRUTEX S.A.
Tegoroczna Gala wręczenia nagród odbyła się 22 lutego w Gdańsku.
Źródło: Drutex