Co roku 15 marca obchodzony jest Światowy Dzień Praw Konsumenta i Europejski Dzień Konsumenta.
Czego powinniśmy dziś wymagać od armatury by być pewnym, że jest nowoczesna i spełnia wszelkie normy? Nie powinniśmy oceniać baterii łazienkowych wyłącznie pod kątem designu i wzornictwa. Równie ważne są nowoczesne rozwiązania zastosowane w baterii jak pomagające oszczędzać wodę eko-przyciski czy ograniczniki wypływu. Według ekspertów rozwiązania te pomagają oszczędzać wodę od 20 do nawet 50 proc.
Każda ze sprzedawanych baterii powinna spełniać polskie i europejskie normy. Producent musi mieć specjalne certyfikaty i informację o tym dołączyć do każdego kranu, który sprzedaje.
Dodatkową zaletą jakości marki Oras jest fakt, że armatura produkowania jest wyłącznie w Europie. Firma posiada dwie fabryki w Skandynawii: w Finlandii i Norwegii oraz jedną fabrykę w Polsce. „Produkcja odbywa się zgodnie z systemem jakości ISO. Doceniają to konsumenci. W dobie niskiej jakości towarów produkowanych w Azji wiele osób szuka materiałów gwarantujących niezawodność” – mówi Marek Biały dyrektor sprzedaży polskiego oddziału firmy Oras
Obowiązujący na rynku standard gwarancji na baterie to 5 lat na szczelność głowicy znajdującą się w środku i 2 lata na pozostałe elementy. Niezmiernie ważna jest też jakość serwisu: łatwość zgłoszenia usterki i czas reakcji. Dlatego firma Oras nie wymaga pisemnych potwierdzeń i kopii dowodów zakupu. Jeśli klient zauważy jakąś usterkę można ją zgłosić telefonicznie dzwoniąc na bezpłatną infolinię.
Częstym błędem jest też samodzielny demontaż armatury, w której wystąpiła usterka. Nie należy tego robić. Konsument ma prawo wymagać od producenta naprawienia kranu w jego mieszkaniu.
Źródło: GlobalBrand Institute
Więcej