Ponad 1100 biegaczy i liczne grono widzów uczestniczyło w 22. edycji Biegu Europejskiego. Rywalizacja była zacięta, a wzięli w niej udział zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy z Polski i zagranicy. Roman Adamowicz z Katowic zajął pierwsze miejsce z czasem 30:10, a wśród kobiet triumfowała Izabela Paszkiewicz z Terespola z wynikiem 33:54.
Trasa biegu prowadziła ulicami Gniezna, start i meta znajdowały się na Rynku. Uczestnicy przebiegli obok historycznych miejsc, a 10-kilometrowa pętla tradycyjnie prowadziła przez teren fabryki VELUX, gdzie w Strefie Kibica VELUX wspierali ich kibice.
„Gniezno to miasto, w którym tysiąc lat temu rozpoczynała się historia naszego narodu. Z tej okazji chcemy uczcić ten niezwykły moment, zapraszając biegaczy do udziału w wydarzeniu, które łączy sport, historię i dumę z bycia Polakiem. To nie tylko bieg – to także część obchodów tysiąclecia koronacji” – podsumował Andrzej Krzyścin, Dyrektor Biegu Europejskiego.
Organizatorzy podkreślili, że „Bieg Europejski” w Gnieźnie, odbywający się od 2003 roku (od podpisania Traktatu Ateńskiego), jest kluczowym wydarzeniem sportowym w regionie. Każda edycja promuje wartości wspólnotowe i członkostwo Polski w UE, a hasło każdej edycji nawiązuje do innego kraju członkowskiego.
Firma VELUX jest sponsorem Biegu Europejskiego od początku, promując zdrowy styl życia i wartości europejskie, angażując się w życie lokalnej społeczności w Gnieźnie zgodnie z zasadami zaangażowania, szacunku, doskonałości, sumienności i odwagi.
„Jesteśmy z Biegiem od samego początku. Jako dumny sponsor wspieramy Bieg Europejski już od 22 lat. Naszą firmową tradycją stało się, że pracownicy i nasi przyjaciele co roku biegną w czerwonych koszulkach jako Drużyna VELUX. Inni, jako Ambasadorzy VELUX, organizują gry i zabawy dla dzieci w Strefie VELUX na Rynku. Jako największy lokalny pracodawca, zawsze aktywnie angażujemy się w życie miasta. Chcemy być blisko ludzi – to dla nas niezwykle ważne i z tego jesteśmy dumni” – podkreślił Robert Purol, Dyrektor Generalny fabryk VELUX w Gnieźnie.
W tegorocznej edycji wystartowała blisko 100-osobowa reprezentacja Grupy VELUX w czerwonych koszulkach. Firma, jako największy pracodawca w Gnieźnie, aktywnie wspiera zdrowy styl życia i integrację pracowników.
Na gnieźnieńskim rynku na kibiców czekały atrakcje w specjalnej strefie rodzinnej VELUX, gdzie można było wziąć udział w konkursach sportowych, zręcznościowych i plastycznych.
źródło i zdjęcia: VELUX Polska