Odpowiedź eksperta: Sprzedawca powinien ustosunkować się do Pani żądania w terminie 14 dni, jeżeli zaś nie zajął żadnego stanowiska, uważa się, że uznał Pani żądanie za uzasadnione. W przypadku gdy towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia. Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Z listu Pani nie wynika, czego Pani się domagała, jednak brak reakcji sprzedawcy powoduje, że sam pozbawił się ewentualnych zastrzeżeń co do żądanego przez Panią sposobu załatwienia reklamacji. Jeżeli nie będzie dalszej reakcji sprzedawcy, będzie Pani musiała wystąpić na drogę sądową przeciwko sprzedawcy lub zwrócić się o to do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, aby ewentualnie wystąpił w Pani imieniu w sądzie albo podjął próbę zobligowania sprzedawcy do wykonania zobowiązania.