Odpowiedź eksperta: RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ma zastosowanie również w branży budowlanej.
Ponieważ w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą przetwarza Pan (jako administrator) dane osobowe klientów, kontrahentów, pracowników i kandydatów do pracy, w przedsiębiorstwie trzeba wdrożyć politykę należytego zabezpieczenia danych osobowych, gromadzonych w formie tradycyjnej i elektronicznej. Ponadto dalsze obowiązki w bardzo ogólnym zakresie sprowadzają się do tego, że powinno się zadbać o kwestie udzielenia odpowiedniego upoważnienia osobom, które do tych danych będą miały dostęp, podpisania umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych z podmiotami trzecimi, uzyskania od osoby, której dane osobowe są pozyskiwane, stosownej zgody oraz poinformowanie takiej osoby o przysługujących jej prawach.
Poza tym wobec każdej z wyżej wymienionych grup trzeba pamiętać o obowiązku informacyjnym i uzyskiwania ich zgody na przetwarzanie danych (od nich pochodzących) - w zależności od zakresu i celu przetwarzania.
Aleksandra Korczak
fot. coyot / pixabay.com