100 lat firmy MAKITA

100 lat firmy MAKITA

W tym roku swoje stulecie obchodzi firma Makita, światowy lider w produkcji i sprzedaży elektronarzędzi, stacjonarnych maszyn do obróbki drewna, narzędzi pneumatycznych oraz narzędzi ogrodniczych. Japońska marka rozpoznawalna jest obecnie pod każdą szerokością geograficzną.

Już co najmniej 25 lat temu Makita ugruntowała swoją pozycję na rynku, a jej produkty zyskały zasłużone uznanie szerokiej rzeszy klientów na całym świecie. Kojarzone są z jakością, niezawodnością i zaawansowaniem technologicznym. Firma początkowo zajmowała się naprawą silników elektrycznych.

 

Kolejnym krokiem było rozpoczęcie produkcji silników elektrycznych przeznaczonych do różnych zastosowań. Zajmowała się też sprzedażą i naprawą sprzętu oświetleniowego i transformatorów. W 1958 roku Makita wprowadza po raz pierwszy do obrotu w Japonii przenośny strug elektryczny. Rok później oficjalnie ogłasza przekształcenie się w producenta elektronarzędzi i inicjuje eksport swoich strugów na rynek australijski. Niemalże co roku powstają nowe przyczółki na świecie.

 

Ekspansja Makity na rynkach światowych charakteryzuje kolejne dziesięciolecia jej działania. Najpierw w Europie: Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy. Makita zdobywa Kanadę i Australię. Posiada swoje przedstawicielstwa w większości krajów europejskich. Jest obecna w krajach Ameryki Południowej i oczywiście w Azji, w tym na największych rynkach chińskim i indyjskim.

 

Obecnie japoński koncern ma ponad 150 przedstawicielstw i ich liczba rośnie. Oprócz Japonii, wybudowała swoje fabryki w Chinach, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Brazylii i Rumunii.

 

W 1994 roku zostaje zarejestrowana Makita Sp. z o.o. w Polsce a w 1995 otwiera swoje przedstawicielstwo w Bielsku-Białej. Polska centrala koordynuje i rozwija sprzedaż i promocję produktów. Współpracuje z rozwiniętą siecią punktów serwisowych, zapewniając dostawę części zamiennych i bezproblemowe świadczenie napraw i przeglądów gwarancyjnych oraz pogwarancyjnych.

 

Ponadto prowadzi szkolenia, z których korzystają serwisanci z całego kraju. W ramach akcji promocyjnych realizuje i wspiera różnego rodzaju projekty, w tym też o charakterze lokalnym. Współpracuje ze szkołami, instytucjami publicznymi oraz uczelniami wyższymi w całym kraju.

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz