Na wymianę stolarki okiennej lub drzwiowej zostało złożonych 70 236 wniosków o dofinansowanie, wśród których 53 497 rozpatrzono pozytywnie. Suma powierzchni stolarki okiennej wnioskowanej do wymiany wyniosła 1 395 794 m2, a więc o ok. 15% więcej niż jesienią ubiegłego roku. Zaś suma powierzchni stolarki drzwiowej osiągnęła wynik: 427 744 m2, czyli o ok. 30% więcej niż we wcześniej omawianym okresie (z danymi z ubiegłego roku można zapoznać się TU). Tylko kompleksowa wymiana okien i drzwi może przynieść wymierne korzyści termoizolacyjne. Jednakże widać wyraźny trend w wymianie drzwi, których liczba znacznie wzrosła w ostatnich kilku miesiącach.
Związek POiD w ramach kampanii społecznej "WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ" jest w stałym kontakcie z NFOŚiGW. Efektem współpracy było chociażby webinarium o programie "Czyste Powietrze" z udziałem eksperta tejże instytucji, przygotowane dla Partnerów akcji, które miało miejsce jesienią ubiegłego roku. W kwietniu planowane jest kolejne tego typu spotkanie - tym razem na temat zasad wypełniania wniosków. Dzięki temu producenci stolarki będą mogli służyć swoim klientom profesjonalnym doradztwem w zakresie zakupu nowoczesnej stolarki otworowej wraz z dofinansowaniem.
W ubiegłym roku Związek POiD wystąpił ponadto do NFOŚiGW z propozycją zmiany zapisów w programie "Czyste Powietrze". Postulat dotyczył wyodrębnienia oddzielnych kategorii dla bram garażowych i drzwi zewnętrznych, które są aktualnie rozpatrywane razem. Związek zaproponował również zwiększenie kwoty dotacji dla stolarki drzwiowej. NFOŚiGW zadeklarował, że przeanalizuje petycję stowarzyszenia.
Organizowana przez Związek POiD, ogólnopolska kampania społeczna "WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ" (www.dobrymontaz.com) promuje wśród inwestorów indywidualnych ideę wymiany stolarki budowlanej i poprawy efektywności energetycznej budynków. Partnerzy Strategiczni kampanii to firmy: Aluprof, BFT, FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, SOUDAL, Wiśniowski; Partnerzy Główni: Ponzio, PORTA; Partnerzy Wspierający: Amberline, Anwis, Baltica, BUDVAR, Erkado, Glasslift, GU, Invado, Krispol, Oknoplast, Ronkowski, Roto, Stalprodukt Zamość, Winkhaus. Kampanii towarzyszą również patroni honorowi, merytoryczni i medialni, zaś w charakterze Ambasadorów wspierają ją profesjonalni monterzy.
Zdaniem naszych Czytelników
vlad1431
11 Apr 2021, 15:10
Akurat co do samych okien to już zachował bym wstrzemięźliwość i zostałbym przy plastiku, za dużo czynników żeby cieszyć się z drewnianych okien. Wolałbym zainwestować w podłogę z desek, mam teraz do zrobienia 70 m2 na poddaszu, ale nawet nie liczę jakie to są koszty. Wysłane ...
zenek
11 Apr 2021, 14:59
14 minut temu, vlad1431 napisał: ale może na taką wrazliwość na naturalne kiedyś też będziemy mieć. Tylko że wtedy głównie zamiast drewna bedzie plastik 15 minut temu, vlad1431 napisał: Natomiast co do samych okien, myślę że ...
vlad1431
11 Apr 2021, 14:41
Kumpel w Szwecji jak wycheblował deske na gładko to Szwed mało zawału nie dostał i awanturę mu zrobił że zepsuł materiał. Daleko nam do Szwecji, a może nigdy takiego statusu nie osiągniemy, ale może na taką wrazliwość na naturalne kiedyś też będziemy mieć. Natomiast co do ...
zenek
11 Apr 2021, 12:34
2 godziny temu, Gość anglia napisał: Bardzo, ale to bardzo mi się nie podoba w spocie kampanii scena, kiedy aktor wynosi stare, naturalne, bo drewniane okna i ma zamiar wstawić nowe plastiki Też mi sie to nie podoba. Choć można dostać okna nowe stylizowane ...
Gość anglia
11 Apr 2021, 10:01
Bardzo, ale to bardzo mi się nie podoba w spocie kampanii scena, kiedy aktor wynosi stare, naturalne, bo drewniane okna i ma zamiar wstawić nowe plastiki (pewnie jakieś chińskie PCV). Stare okna wystarczy często uszczelnić uszczelką i ładnie pomalować i przynajmniej się obcuje z naturalnym ...