Wymiana stolarki w programie Czyste Powietrze - dane statystyczne

Wymiana stolarki w programie Czyste Powietrze - dane statystyczne

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który sprawuje patronat honorowy nad programem społecznym "WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ", przekazał, na prośbę Związku POiD, najnowsze statystyki dotyczące dofinansowania z programu "Czyste Powietrze" na wymianę stolarki otworowej. Jak wskazują dane, największą popularnością cieszył się zakup wraz z dopłatą nowych, energooszczędnych okien.

Na wymianę stolarki okiennej lub drzwiowej zostało złożonych 70 236 wniosków o dofinansowanie, wśród których 53 497 rozpatrzono pozytywnie. Suma powierzchni stolarki okiennej wnioskowanej do wymiany wyniosła 1 395 794 m2, a więc o ok. 15% więcej niż jesienią ubiegłego roku. Zaś suma powierzchni stolarki drzwiowej osiągnęła wynik: 427 744 m2, czyli o ok. 30% więcej niż we wcześniej omawianym okresie (z danymi z ubiegłego roku można zapoznać się TU). Tylko kompleksowa wymiana okien i drzwi może przynieść wymierne korzyści termoizolacyjne. Jednakże widać wyraźny trend w wymianie drzwi, których liczba znacznie wzrosła w ostatnich kilku miesiącach.

Związek POiD w ramach kampanii społecznej "WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ" jest w stałym kontakcie z NFOŚiGW. Efektem współpracy było chociażby webinarium o programie "Czyste Powietrze" z udziałem eksperta tejże instytucji, przygotowane dla Partnerów akcji, które miało miejsce jesienią ubiegłego roku. W kwietniu planowane jest kolejne tego typu spotkanie - tym razem na temat zasad wypełniania wniosków. Dzięki temu producenci stolarki będą mogli służyć swoim klientom profesjonalnym doradztwem w zakresie zakupu nowoczesnej stolarki otworowej wraz z dofinansowaniem.

W ubiegłym roku Związek POiD wystąpił ponadto do NFOŚiGW z propozycją zmiany zapisów w programie "Czyste Powietrze". Postulat dotyczył wyodrębnienia oddzielnych kategorii dla bram garażowych i drzwi zewnętrznych, które są aktualnie rozpatrywane razem. Związek zaproponował również zwiększenie kwoty dotacji dla stolarki drzwiowej. NFOŚiGW zadeklarował, że przeanalizuje petycję stowarzyszenia.

Kampania społeczna WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ

Organizowana przez Związek POiD, ogólnopolska kampania społeczna "WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ" (www.dobrymontaz.com) promuje wśród inwestorów indywidualnych ideę wymiany stolarki budowlanej i poprawy efektywności energetycznej budynków. Partnerzy Strategiczni kampanii to firmy: Aluprof, BFT, FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, SOUDAL, Wiśniowski; Partnerzy Główni: Ponzio, PORTA; Partnerzy Wspierający: Amberline, Anwis, Baltica, BUDVAR, Erkado, Glasslift, GU, Invado, Krispol, Oknoplast, Ronkowski, Roto, Stalprodukt Zamość, Winkhaus. Kampanii towarzyszą również patroni honorowi, merytoryczni i medialni, zaś w charakterze Ambasadorów wspierają ją profesjonalni monterzy.

Komentarze

vlad1431
11-04-2021 15:10
Akurat co do samych okien to już zachował bym wstrzemięźliwość i zostałbym przy plastiku, za dużo czynników żeby cieszyć się z drewnianych okien. Wolałbym zainwestować w podłogę z desek, mam teraz do zrobienia 70 m2 na poddaszu, ale nawet nie liczę jakie to są koszty. Wysłane ...
zenek
11-04-2021 14:59
14 minut temu, vlad1431 napisał: ale może na taką wrazliwość na naturalne kiedyś też będziemy mieć. Tylko że wtedy głównie zamiast drewna bedzie plastik    15 minut temu, vlad1431 napisał: Natomiast co do samych okien, myślę że ...
vlad1431
11-04-2021 14:41
Kumpel w Szwecji jak wycheblował deske na gładko to Szwed mało zawału nie dostał i awanturę mu zrobił że zepsuł materiał. Daleko nam do Szwecji, a może nigdy takiego statusu nie osiągniemy, ale może na taką wrazliwość na naturalne kiedyś też będziemy mieć. Natomiast co do ...
Wiecej na Forum BudujemyDom.pl
Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz