Brama RollMatic zbudowana jest z pojedynczych segmentów nawijanych na wał, dzięki czemu także przed garażem pozostaje dużo wolnego miejsca. Konstrukcja bramy opiera się na modelu sprawdzonym w bramach segmentowych: w bocznym kanale prowadzone są podwójne sprężyny naciągowe, które utrzymują ciężar aluminiowych segmentów i niezależnie od położenia bramy zapobiegają jej opadnięciu.
To rozwiązanie chroni napęd bramy, który potrzebuje mniej siły do jej otwarcia. W razie awarii zasilania bramę można z łatwością otworzyć ręcznie, bez uciążliwego posługiwania się korbą.
RollMatic posiada także mechanizm automatycznego rozłączania. Natychmiastowo po napotkaniu na przeszkodę zatrzymuje on bramę, a nastepnie cofa, umożliwiając jej usunięcie. Jak wszystkie bramy garażowe firmy Hörmann RollMatic jest też wyposażona w zintegrowane mechaniczne zabezpieczenie przed podważeniem.
Specjalny układ segmentów na wale nawijającym przy zamkniętej bramie i ich połączenie z napędem znacznie utrudnia podważenie bramy. Ponadto istnieje też możliwość instalacji alarmu akustycznego jako dodatkowego zabezpieczenia przed włamaniem. Gdy zamocowany z boku czujnik zarejestruje podnoszenie bramy, rozbrzmiewa sygnał alarmowy o natężeniu 110 decybeli.
Brama RollMatic dostarczana jest wraz napędem, który specjalnie dopasowany został do jej konstrukcji. Montowany z boku wału nawijającego napęd jest kompatybilny z elementami wyposażenia dodatkowego, na przykład z ekskluzywnym pilotem HSD 2 firmy Hörmann.
Nowa brama RollMatic firmy Hörmann jest dostępna w dziewięciu popularnych kolorach preferowanych oraz w drewnopodobnych okleinach typu Decograin w kolorze Golden Oak i Rosewood.
Firma powiązana: HÖRMANN POLSKA Sp. z o.o.