Z nowych opakowań zniknęły charakterystyczne dwukolorowe szarfy. Zastąpił je znak wodny - delikatne, transparentne, przenikające się nazwy produktów (rozwiązanie niestosowane do tej pory na opakowaniach wyrobów budowlanych). Kolorystyka szarf (będąca swoistym oznaczeniem produktu) została zaś przeniesiona na prostokąty sąsiadujące bezpośrednio z główną nazwą materiału.
Opakowanie zyskało na lekkości przekazu – najważniejsze dla klienta (wykonawcy i inwestora) informacje wraz z nazwą, umieszczone w poziomie, są bardziej czytelne. Klarowne piktogramy informują np. o łatwości aplikacji lub miejscu zastosowania. Innowacją jest kod QR – po zeskanowaniu telefonem, aplikacja do odczytywania kodów 2D przenosi na stronę produktową danego materiału. Dzięki temu będzie można „od ręki” zapoznać się z informacjami technicznymi.
"Nowa szata to bardziej ewolucja niż rewolucja" – mówi Oskar Solecki, Dyrektor Marketingu w firmie ATLAS. "Zmieniając szatę graficzną chcieliśmy odświeżyć wizerunek naszych produktów i marki jako nowoczesnych, idących z technologicznym i wizualnym duchem czasu. Wcześniejsze zmiany w szacie graficznej opakowań były bardzo subtelne, więc tegoroczna zmiana w porównaniu z poprzednimi jest znacząca, ale zachowaliśmy rdzeń projektów, które towarzyszyły nam przez ponad 20 lat".
Niezmienione pozostały elementy najważniejsze w identyfikacji marki i produktu. Logo ATLAS znajduje się w tym samym miejscu, jak w przypadku dotychczasowych opakowań, będąc nadal elementem dominującym (w porównaniu do poprzedniego projektu, zostało ono powiększone). Nie zmieniły się także charakterystyczne kolory zastosowane na poszczególnych opakowaniach oraz umiejscowienie informacji o punktach w „Programie Fachowiec”.
"Ważna była dla nas ciągłość budowanej przez lata komunikacji i wizerunku znanego naszym klientom" dodaje Dariusz Matysik, Dyrektor ds. Zastosowań i Wprowadzania Wyrobów w firmie ATLAS. "Zachowujemy kolorystyczną identyfikację poszczególnych produktów, gdyż zależało nam na tym, by nasi klienci mogli nadal łatwo i szybko dokonywać wyboru produktów z naszej oferty w punkcie handlowym".
ATLAS wykorzystał nowe moce technologiczne swojej drukarki opakowań, gwarantującej nie tylko większą wydajność, ale również zdecydowanie wyższą jakość druku, dzięki czemu design widoczny na ekranie monitora projektanta (a w szczególności wspomniane znaki wodne) został wiernie oddany na opakowaniach.
W pierwszej kolejności zmianie ulegną opakowania topowych klejów do montażu płytek ceramicznych: Plusa, Elastyka i Zaprawy Klejowej Uelastycznionej, klejów do systemów ociepleń: Grawisa S (przeznaczonego do montażu styropianu), Grawisa U (polecanego do przyklejania styropianu i zatapiania siatki).
Produkty w nowych opakowaniach będą dostępne w punktach sprzedaży od marca 2014. ATLAS będzie sukcesywnie wprowadzał zmiany na kolejnych swoich produktach. Nowa grafika pojawi się m.in. na wszystkich nowościach 2014.
Źródło i zdjęcia: ATLAS