Plany na przyszłość Ceramiki Tubądzin
Minęły trzy miesiące odkąd zostały wprowadzone obostrzenia w związku z pandemią koronawirusa na świecie. W związku z tym Grupa Tubądzin może pokusić się o pierwsze podsumowania: Sytuacji epidemiologicznej w kraju nikt z nas nie mógł przewidzieć. Dzięki niej jednak dowiedzieliśmy się kilku rzeczy o naszej branży, klientach i nas samych.
Przez pierwsze tygodnie wyłącznym priorytetem było utrzymanie kadry pracowniczej, ciągłości produkcji i optymalizacja kosztów. Kwiecień także dla Grupy Tubądzin był trudny, jednak udało się go zakończyć z wynikiem dodatnim. Maj to już plany inwestycyjne oraz otwieranie sklepów u większości partnerów zagranicznych, choć w tym przypadku sytuacja nadal jest mało stabilna.
Eksportujemy nasze produkty do 60 krajów i utrudnienia związane nie tylko z ruchem na granicach, ale z dużymi obostrzeniami handlowymi w innych krajach były dla nas wyzwaniem. Jeśli nie wejdziemy w drugi etap pandemii, to mogę chyba oficjalnie powiedzieć, że największe wyzwania już za nami.
Czerwiec 2020 będzie zapewne lepszy finansowo niż ten sam miesiąc w 2019 r. Nie byłoby to jednak możliwe gdyby nasi klienci i partnerzy nie okazali nam zaufania i wsparcia. Warto także wspomnieć o wspólnych akcjach pomocowych w branży, bardzo doceniam, że potrafiliśmy połączyć się w przekazywaniu do placówek medycznych i pomocowych niezbędnego sprzętu, to cenna lekcja dla branży - mówi Amadeusz Kowalski, wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin.
Grupa Tubądzin wsparła lokalne placówki w ramach walki z koronawirusem. W związku z tym przekazała 31 000 maseczek chirurgicznych, 1 300 przyłbic oraz 2 respiratory reanimacyjno-transportowe. Co ważne, firma wróciła do 100% mocy produkcyjnych, nie nastąpiły żadne grupowe zwolnienia, a wszystkie zamówienia realizowane są bez opóźnień.
Grupa Tubądzin przyjęła za priorytet dbanie o bezpieczeństwo, zdrowie i miejsca pracy dla swojej załogi, przy utrzymaniu wewnętrznego reżimu sanitarnego. Tubądzin stawia również na niezakłócony kontakt z partnerami handlowymi, tak aby mogli oni terminowo wywiązać się z rozpoczętych projektów czy inwestycji. Salony firmowe działają także w pełnym zakresie, z zachowaniem wszystkich niezbędnych obostrzeń sanitarnych.
Inwestycje Grupy Tubądzin
Firma jest obecnie w trakcie realizacji wielkiej inwestycji. Jak dodaje Amadeusz Kowalski: Pod koniec tego roku planowane jest uruchomienie nowej części centrum logistycznego w Cedrowicach, które w rozbudowanym kształcie stanie się jednym z największych w Europie ośrodków logistycznych.
Nasza inwestycja, warta 80 milionów złotych, to projekt najnowocześniejszy z możliwych, który wielokrotnie zwiększy możliwości obsługi logistycznej naszych partnerów handlowych.
Skala naszego biznesu i zapotrzebowanie na płytki Tubądzin nieustannie rośnie, z nowym Centrum Logistycznym będziemy mogli zdecydowanie przyspieszyć i zwiększyć dotarcie naszych produktów do dystrybutorów. Wraz z otwarciem zmodernizowanego centrum w zakresie obsługi klienta zapewnimy poziom, którego nie oferuje jeszcze nikt w branży.
Eksport i działania zagraniczne
Działania za granicami Polski to nie tylko eksport do 60 krajów na całym świecie (od Chin, Mongolii, przez Nową Zelandię, aż do USA, Meksyku i Kanady), ale także działania z branżą architektoniczną poza granicami Polski.
Sukcesy „Tubądzin Arena Design – Wellbeing” w 2019 r. na Ukrainie i na Węgrzech wpłynęły pozytywnie na popyt wśród branży architektonicznej na wydarzenia integrujące środowisko w naszej części Europy.
Pierwszy kwartał zaowocował pięcioma spotkaniami w ramach Tubądzin Arena Design. Architekci dyskutowali o wyzwaniach w branży podczas spotkań na Ukrainie i w Mołdawii: we Lwowie (23 stycznia), Dnieprze (29 stycznia), Kijowie (19 lutego), Kiszyniowie (5 marca) i Charkowie (12 marca). Zaplanowane spotkania Tubądzin Arena Design w Kaliningradzie, Budapeszcie i Odessie ze względu na pandemię musiały zostać tymczasowo odwołane.
Udział w targach u premierowe kolekcje
Grupa Tubądzin w lotym, po raz trzeci wzięła udział w targach 4 Design Days w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym, gdzie na 86-metrowym stoisku zaprezentowała swoje nowości. Tubądzin, wraz z firmą Grohe zorganizował debatę „Dobre praktyki w projektach przyszłości: architekt, klient, produkt, potrzeby ludzi, #wellbeing, #nature, #future”.
Rozmowa miała na celu podjęcie dyskusji na temat odpowiedzialności projektanta, współpracy twórców projektów z producentami i klientami oraz o wpływie designu na środowisko. Maciej Zień na 4 Design Days, zaprezentował cztery najnowsze kolekcje do łazienki – GLEAM, LUCID, SCORIA I SHEEN, wszystkie w formacie 33 x 90 cm. Tym razem kolekcja została zainspirowana szlachetnymi kamieniami, do czego przyzwyczaił swoich klientów projektant, ale też zaproponował im luksusowe, pełne przepychu rozwiązania, tak modne w 2020 r.
Ceramika Tubądzin pokazała także dekoracje do kolekcji Cielo e Terra autorstwa Doroty Koziara - mozaiki oraz bardzo modne płytki heksagonalne. Dzięki swojej różnorodności kolekcja pozwala na tworzenie nieograniczonych kompozycji aranżacyjnych oraz wpisuje się w nieprzemijające od kilku sezonów pastelowe trendy kolorystyczne.
Nagrody i wyróżnienia
Miesiąc później kolekcja Cielo e Terra by Dorota Koziara nagrodzona została tytułem Perła Ceramiki Dystrybutorów 2019 oraz Perła Ceramiki UE 2019. To drugie wyróżnienie otrzymały także kolekcje autorstwa Macieja Zienia – Grand Beauty i Scoria. Nagrodzone kolekcje są efektem współpracy Grupy Tubądzin z wybitnymi projektantami, na którą to współpracę firma stawia już od wielu lat.
Tubądzin Design Awards i nowa kategoria
Jednym z najbardziej cenionych konkursów jest właśnie - Tubądzin Design Awards. 10 stycznia ruszyła kolejna, trzecia już edycja wydarzenia, na które czekają architekci i projektanci z Polski i zagranicy. Do tej pory, od początku istnienia imprezy, zgłoszono do udziału w konkursie projekty z ponad 60 krajów.
W tym tak egzotycznych dla europejskiej tradycji architektonicznej jak Bangladesz, Irak czy Indie. 18 maja międzynarodowe jury, pod przewodnictwem Borisa Kudlički, scenografa i projektanta wnętrz, uznanego na całym świecie, wybrało laureatów I pierwszego etapu w trzech kategoriach: Everyday Design, Unlimited Architecture i Young Power. Autorzy zwycięskich projektów pochodzą z Polski, Rosji, Ukrainy, Mołdawii i Kazachstanu.
Do 20 sierpnia przesyłać będzie można projekty w nowej kategorii Future NOW. Jury wybierze najlepsze prace odzwierciedlające czy przewidujące potrzeby i rozwiązania dla przyszłych pokoleń, możliwe do wdrożenia już dzisiaj.
Nowe propozycje Grupy Tubądzin
Projektanci Ceramiki Tubądzin nieustannie pracują nad nowymi propozycjami. Kolekcja Marmo D’Oro to pierwsza z wyczekiwanych przez klientów nowych kolekcji marki MONOLITH. Podczas prac nad nową odsłoną kolekcji MONOLITH uważnie wsłuchaliśmy się w głos architektów i projektantów.
Bacznie przyglądaliśmy się także reakcjom na pomysły prezentowane podczas targów wnętrzarskich w Polsce oraz za granicą. Nowe linie aranżacyjne są wypadkową wniosków, obserwacji i rozmów z miłośnikami designu, które zmobilizowały nas do udoskonalenia naszych wizji.
Motywem przewodnim kolekcji Monolith jest natura – nieustanne źródło inspiracji, niewyczerpana ilość różnorodnych faktur, gra kontrastów oraz przenikających się kolorów – mówi Tomasz Smus, architekt Grupy Tubądzin.
Źródło i zdjęcia: Grupa Tubądzin