Przy uruchomieniu rampa przeładunkowa podnosi się, a warga podczas obrotu rozkłada się. Następnie rampa przeładunkowa opada, dopóki nie osiągnie podłogi przestrzeni ładunkowej samochodu. Po tych czynnościach rampa przeładunkowa jest gotowa do pracy.
Po zakończeniu przeładunku rampa się podnosi, klapa opada i zajmuje położenie pionowe, a rampa zajmuje położenie wyjściowe. Hydrauliczne rampy przeładunkowe z wargą na zawiasie typu DLHHi są w ofercie dostępne również w wersji osadzonej i podwieszanej.
Podstawowe zalety rampy:
- długość klapy wynosi 400 mm, z możliwością przedłużenia do 500 mm;
- możliwy jest przechył boczny w zakresie do 100 mm przy pracy z pochyloną ciężarówką;
- dzięki żółto-czarnemu pasowi ostrzegawczemu widać, czy rampa przeładunkowa znajduje się wyżej od klapy;
- podpory zapewniają bezpieczny ruch w poprzek rampy;
- system bezpieczeństwa urządzenia hydraulicznego natychmiast zatrzymuje mostek w przypadku pęknięcia węża albo niespodziewanego odjazdu samochodu w czasie pracy;
- boczne zasłony bezpieczeństwa zapobiegają możliwości dostania się nóg personelu obsługi do szczeliny między mostkiem, a zagłębieniem pod nim;
- mechanizm blokowania zapewnia bezpieczeństwo przy obsłudze technicznej i naprawach rampy.
źródło i zdjęcia: DoorHan