VOXBOX, pierwszy program do aranżacji wnętrz z technologią VR

Użytkownicy produktów są dla marki VOX największą inspiracją i to z myślą o ich potrzebach prowadzi swoje działania. Aby ułatwić im proces tworzenia wymarzonych domów, VOX przygotował zupełnie nową odsłonę programu VOXBOX, która została zaprezentowana premierowo podczas Targów Meble Polska. Jest to efekt wieloetapowych prac interdyscyplinarnego zespołu ekspertów z zakresu aranżacji wnętrz, designu i IT.

VOXBOX, pierwszy program do aranżacji wnętrz z technologią VR
VOX Elewacje, Ściany, Meble, Drzwi, Podłogi, Artykuły dekoracyjne
www.vox.pl
Dane kontaktowe:
61 812 10 01
Gdyńska 143 62-004 Czerwonak k. Poznania

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Program pojawi się na vox.pl w maju, ale już w kwietniu w wybranych salonach VOX można będzie dostępna desktopowa wersja programu z elementami virtual reality.

W VOXBOX w przeciwieństwie do innych programów do projektowania przestrzeni, których obsługa wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu architektury czy grafiki, został zaprojektowany z myślą o wygodzie użytkowników domowych. Interfejs jest intuicyjny i obrazowy, a projektujący szybko widzi na ekranie efekty swojej pracy z fotorealistyczną dokładnością. Korzystając z tego narzędzia nie tylko dowiaduje się, czy wybrane elementy wyposażenia zmieszczą się we wnętrzu, ale też - jak będą w nim dokładnie wyglądać.

- "Nasze badania dowiodły, że największą obawą klientów przed zakupem nowych mebli jest pytanie, czy dany zestaw dobrze zaprezentuje się w konkretnym wnętrzu, czy będzie współgrać z elementami i kolorystyką pomieszczenia. Dlatego też postanowiliśmy stworzyć narzędzie, dzięki któremu klienci w domowym zaciszu będą mogli samodzielnie skonfigurować dostosowane do swoich potrzeb meble, "dodać” je do pokoju o konkretnym kształcie i rozmiarach, stworzyć fotorealistyczną wizualizację pomieszczenia i zamówić produkty online lub sfinalizować zamówienie w salonie VOX" - mówi Katarzyna Izydorek, koordynator projektu VOXBOX.

Program VOXBOX

W bazie programu stworzonego w technologii Web 3D znajduje się 2000 modeli produktów gotowych do wykorzystania w projekcie - drzwi, podłóg, systemów ściennych, mebli i artykułów dekoracyjnych. Jego zaletą jest dostępność programu on-line dla każdego, korzysta się z niego w przeglądarce internetowej, projekt zapisuje się w chmurze, a klient może go ponownie otworzyć u siebie w domu bądź w wybranym salonie VOX.

- "Gotowa platforma umożliwi korzystanie ze zdalnej wizualizacji dzięki najnowszej technologii Web 3D: użytkownicy będą mogli symulować aranżację pomieszczeń z uwzględnieniem różnych warunków, np. pory dnia czy pogody, z własnego domu bez konieczności posiadania wydajnego komputera. Technologia Web 3D pozwala bowiem na bezpośredni dostęp do zasobów karty graficznej z poziomu zwykłej przeglądarki. Dodatkowo, klient będzie mógł skonsultować swoją aranżację z pracownikiem salonu, który pomoże mu w doborze drzwi, podłóg, mebli i oceni ich rozmieszczenie" - mówi Maciej Syroczyński, kierownik Projektu VOXBOX.

Od kwietnia w wybranych salonach VOX dostępna będzie desktopowa wersja programu z elementami wirtualnej rzeczywistości. To rozwiązanie dotychczas niespotykane w programach do aranżacji wnętrz, które w miarę zainteresowania klientów będzie dalej rozwijane.

- "Przedsięwzięcie, które zrealizowaliśmy, wpisuje się w działania naszej marki oparte na idei "human touch", która w centrum każdego przedsięwzięcia stawia człowieka i jego potrzeby. Naszą misją jest więc podążanie za tymi potrzebami, doskonalenie produktów i ułatwianie odbiorcom kreowania zindywidualizowanych przestrzeni. Przeprowadzony projekt jest tego najlepszym przykładem" - komentuje Przemysław Jędrowski, Dyrektor Marketingu VOX.

Program VOXBOX

VOXBOX to projekt współfinansowany z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Został zrealizowany przez VOX we współpracy z Poznańskim Centrum Superkomputerowo - Sieciowym. Katarzyna Izydorek podkreśla, że firma VOX od lat z powodzeniem sięga po środki unijne i planuje korzystać z nich także przy okazji kolejnych projektów.

- "Dzięki ich wsparciu VOX realizuje swoją wizję marki wnętrzarskiej o najszerszym portfolio produktów w Polsce i wprowadza na rynek innowacyjne usługi. W ten sposób jesteśmy w stanie dotrzymać kroku coraz bardziej świadomym i wymagającym klientom."

źródło i zdjęcia: VOX