Projektując nową pralkę i suszarkę, zespół projektantów Gorenje pamiętał o filozofii marki - Life Simplified (Prostsze Życie). To dlatego pralka ma w pełni automatyczne programy prania AutoWash wykorzystujące jony i parę. Technologia IonTech sprawia, że detergenty są o 30% bardziej wydajne, dzięki czemu ubrania czystsze, nawet jeśli zostaną uprane w niższych temperaturach. W pralkę wbudowano kilka czujników umożliwiających szybszą i bardziej ekologiczną pracę, a silnik inwerterowy i zmodernizowany korpus umożliwiają ciche i komfortowe użytkowanie. Suszarka to także duży krok naprzód. Najbardziej istotne są technologie IonTech i SteamTech, które jeszcze bardziej usprawniają proces suszenia za pomocą pary i jonów.
Oba urządzenia są wyposażone w najnowocześniejszy interfejs. Użytkownik może jednym ruchem wybrać optymalne ustawienia prania lub suszenia, korzystając z dużego i intuicyjnego ekranu dotykowego, a także wybrać dodatkowe parametry. Komendy są wyświetlane pod kątem, co zapewnia optymalną widoczność interfejsu. Pomimo koncentracji na solidności i długim okresie użytkowania, zaakcentowane miękkie linie zapewniają doskonałą ergonomię. Oba urządzenia są także wyposażone w nowy bęben WaveActive, który zwiększa wydajność prania i pomaga zmiękczyć włókna podczas suszenia. Nowa linia pralek i suszarek WaveActive będzie dostępna w wybranych sklepach jeszcze w tym miesiącu.
Lidija Pritržnik, Dyrektor ds. Projektowania Produktów w Gorenje, wyjaśnia, że głównym celem przy projektowaniu nowej linii pralek i suszarek WaveActive było "zaprojektowanie pralek i suszarek dyskretnie pomagających użytkownikom w ich codziennych obowiązkach. Wprowadziliśmy również nowy, odświeżony wizerunek produktów Gorenje - Human Simplicity, który jest zgodny z naszą obietnicą uproszczenia życia".
Kluczem było dogłębne zrozumienie kontekstu użytkowania produktów, co osiągnięto dzięki szczegółowym badaniom jakościowym z udziałem konsumentów. "Badaliśmy nawyki i wyzwania, z jakimi borykają się różni użytkownicy podczas pielęgnacji odzieży. Projektowane rozwiązania przetestowano na kluczowych rynkach. Opinie porównano z kluczowymi cechami projektów, takimi jak przesłanie i atrakcyjność formy, kolorów, materiałów; zrozumiałość i intuicyjność. Informacje przekazane przez użytkowników umożliwiły nam dalsze ulepszenie produktów. Okazało się, że zrozumienie jakości projektu produktu wiąże się z zaufaniem dla bardziej tradycyjnego postrzegania pralki" mówi Pritržnik.
Oprócz pralki i suszarki Gorenje, jury konkursu Red Dot nagrodziło również lodówkę i zamrażarkę do zabudowy, a także zintegrowany ekspres do kawy marki Atag.
Vincent Hofstee, Starszy Kierownik ds. Produktów w Atag, wyjaśnił, że celem było stworzenie czegoś nowego i wyróżniającego markę:"Chcieliśmy nawiązać do obietnicy naszej marki – uwielbiamy gotować. A chłodzenie jest elementem gotowania - pozwala zachować cenne składniki w najlepszy możliwy sposób. Nagroda ta jest uznaniem dla naszej ciężkiej pracy i dowodem, że dotrzymujemy kroku liderom branży".
Grupa Gorenje zdobyła najbardziej cenne nagrody Red Dot po raz czternasty z rzędu.
źródło i zdjęcia: Gorenje Polska