Za koncepcję i realizację całości odpowiadali architekci z pracowni Bidermann+Wide, blisko współpracujący na każdym etapie z właścicielem marki - Piotrem Witem Voelkel.
Czy za kilka lat podobnie wyglądać będzie większość biur w naszym kraju?
Zespół marki VOX rozpoczął pracę w nowej siedzibie zlokalizowanej przy ul. Bukowskiej w Poznaniu. Na trzech piętrach połączono tu w harmonijną strukturę wiele nowoczesnych rozwiązań przestrzennych i funkcjonalnych. Jednym z głównych celów projektu było zintegrowanie zespołów trzech spółek VOX, dotychczas pracujących w różnych budynkach. Nowa, wspólna przestrzeń miała służyć na co dzień 115 osobom i udowadniać, że dziś kluczem do sukcesu w biznesie nie są równo poustawiane rzędy biurek i pracujący na akord podwładni. Nawet w klasycznych gałęziach przemysłu liczą się przede wszystkim ludzie i ich potencjał twórczy. Aby go maksymalnie uwalniać, trzeba przełamywać w swoim myśleniu o prowadzeniu firmy wiele stereotypów. Także ten o organizacji biura w wydaniu, jakie znamy z ostatnich dziesięcioleci. To już dotyczy nie tylko zagranicznych koncernów - nowe poznańskie biuro VOX pokazuje, że także firmy z polskim rodowodem mogą wdrażać nowoczesne podejście do tworzenia miejsc pracy.
Naczelną wartością wszystkich działań VOX jest człowiek i zaspokojenie jego rzeczywistych potrzeb, a to ludzie związani z firmą są na co dzień pierwszymi testerami i odbiorcami rozwiązań projektowanych przez markę. Stąd wzięło się nietypowe podejście do tworzenia nowego biura. W efekcie, powstało miejsce uwzględniające indywidualne preferencje pracowników, zapewniające im dużą swobodę w wielu obszarach związanych z realizacją firmowych zadań.
- "Punktem wyjścia naszej pracy było zrozumienie VOX i jego idei wyrażonej hasłem: wolność zaczyna się w domu. Już po kilku spotkaniach z częścią zespołu i uświadomieniu sobie, jaką energię wniosą do budynku, stało się dla nas jasne, że należy na nowo zdefiniować dla nich większość funkcji klasycznej przestrzeni biurowej. Kolejnym poziomem wyzwania był fakt, że VOX to firma z branży wyposażenia wnętrz, czyli poprzeczka postawiona wysoko. A esencją wyjątkowych potrzeb i dużej świadomości przestrzeni była bardzo konkretna wizja właściciela VOX, Piotra Wita Voelkel, który chciał sprezentować swojemu zespołowi możliwie jak najlepszą przestrzeń do codziennej pracy" - opowiada Maciej Bidermann z pracowni Bidermann+Wide, autor projektu.
Do wyposażenia całego wnętrza wykorzystano meble z asortymentu VOX. W centralnym punkcie pierwszego poziomu zaprojektowano "domowy salon" - miejsce, w którym nie tylko można do woli testować produkty VOX, ale przede wszystkim, gdzie w ciepłej atmosferze można przyjmować gości oraz organizować spotkania ze współpracownikami. Tu jednak możliwości do odbywania kreatywnych burz mózgów, prezentacji i dyskusji się nie kończą. W biurze stworzono kilka nowatorskich formatów sal, m.in. salę kinową czy 15-minutowe laboratorium szybkich idei. Zaprojektowano też wyciszone wnęki do rozmów telefonicznych i wiele poukrywanych, a zarazem otwartych przestrzeni do pracy. Każdą z nich wyciszono panelami akustycznymi i wyposażono w notatnik XXL (niekończącą się rolę papieru). Na wszystkich piętrach powstały otwarte kuchnie z ekspresem i stołami, w naturalny sposób łączące aktywności biurowe z przyjemnościami. Na najbardziej wymagających członków zespołu czeka łóżko 4 YOU z baldachimem, a gdy nawet ono nie pomoże w wyciszeniu i skupieniu, można skorzystać ze specjalnej sali do air jogi.
Ściany w ciągach komunikacyjnych ubrano w cytaty i sentencje przyświecające marce VOX w codziennej pracy. Rdzeniem całego budynku jest winda, która łączy piętra biurowe ze znajdującym się na parterze salonem sprzedaży VOX. Tam każdy stworzony w biurze pomysł można łatwo skonfrontować z klientami marki.
Autorami projektu są Maciej Bidermann, Marta Fibich oraz Szymon Skrzypczak ze studia Bidermann+Wide. Pracownia powstała z potrzeby realizowania projektów wnętrz biznesowych z naciskiem na projektowanie doświadczeń ludzi oraz interakcję z przestrzenią w miejscu ich codziennej pracy. Z marką VOX łączy ją zbliżone podejście do biznesu, w którym na szczycie wszelkich priorytetów jest człowiek i jego potrzeby.
źródło i zdjęcia: VOX