Wyniki finansowe Śnieżki za I kwartał 2018 roku

W I kwartale 2018 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka wypracowała przychody w wysokości 118,4 mln zł, 14,5 mln zł zysku operacyjnego (EBIT) oraz 10,5 mln zł zysku netto. W perspektywie całego roku stabilizacja cen bieli tytanowej oraz rosnąca popularność farb segmentu premium powinny pozytywnie wpłynąć na wyniki generowane przez Grupę.

Wyniki finansowe Śnieżki za I kwartał 2018 roku
Śnieżka Farby wewnętrzne do ścian i sufitów, grunty i szpachle, farby fasadowe, produkty do drewna i metalu
Dane kontaktowe:
14 681 11 11

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

W analizowanym okresie zarówno przychody, jak i zyski były niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, co jest związane m.in. z niesprzyjającymi inwestycjom budowlanym warunkami pogodowymi pierwszego kwartału, a także ze zmianą polityki podwyżkowej Spółki.

FFiL Śnieżka SA kontynuuje zaplanowane zadania inwestycyjne

Niedawno rozpoczęły się działania restrukturyzacyjne w przejętej w lutym Radomskiej Fabryce Farb i Lakierów.

- "Pierwszym krokiem do poprawy rentowności jest dostosowanie zatrudnienia do poziomu adekwatnego do skali produkcji" - mówi Piotr Mikrut, Prezes Zarządu FFiL Śnieżka SA.

W pierwszym kwartale Spółka nawiązała także kluczową współpracę z partnerem zewnętrznym na rzecz wymiany i usprawnienia systemów i narzędzi informatycznych. Zbliża się też zaplanowane na drugą połowę roku rozpoczęcie budowy nowego Centrum Logistycznego Śnieżki.

W perspektywie kolejnych miesięcy Spółka spodziewa się stopniowej poprawy wyników. W ocenie zarządu, początek drugiego kwartału daje podstawy do optymistycznych prognoz sprzedażowych. Ponadto stabilizuje się rynek najważniejszego dla Śnieżki surowca - bieli tytanowej. Jej ceny w kolejnych kwartałach powinny się unormować.

Na rynku farb dostrzegalna jest także migracja klientów w kierunku wyrobów premium - przy tych samych wolumenach produkcji zwiększa się sprzedaż wyższych jakościowo i jednocześnie droższych, charakteryzujących się wyższą marżą produktów. Spółka jest beneficjentem tego trendu, o czym świadczą m.in. ubiegłoroczne świetne wyniki sprzedażowe marki Magnat (segment premium w portfolio Śnieżki).

źródło i zdjęcia: Śnieżka