„Kreatywność kluczem do sukcesu” to pierwsza, lecz z pewnością nie ostatnia edycja konkursu organizowanego przez POL-SKONE, jednego z największych w Polsce producentów drzwi i okien. Firma zwróciła się z propozycją współpracy do Politechniki Lubelskiej. – Zależało nam na pozyskaniu ambitnych i kreatywnych studentów. Osób, które mają świeże spojrzenie na branżę i głowę pełną pomysłów. Jestem przekonany, że właśnie takie cechy charakteryzują laureatów naszego konkursu – podkreśla Sławomir Szulżyk, dyrektor handlowy POL-SKONE Sp. z o.o.
POL-SKONE nagrodziło kreatywnych studentów. Zadanie polegało na przygotowaniu projektu drzwi wewnętrznych lub kampanii promocyjnej wybranej gamy produktów POL-SKONE. Przy wyborze najlepszych prac komisja, w skład której wchodzili przedstawiciele uczelni i firmy, kierowała się takimi kryteriami jak: funkcjonalność zaproponowanych rozwiązań, innowacyjność i nowatorstwo, estetyka, zastosowanie ekonomicznych materiałów, czy jakość prezentacji.
– Największym zainteresowaniem wśród uczestników konkursu cieszyła się kategoria „Projekt drzwi wewnętrznych”. Wśród zgłoszonych do nas prac znalazło się kilka naprawdę ciekawych projektów, dlatego wybór zwycięzców nie był prosty – tłumaczy prof. Paweł Droździel, prodziekan Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej.
Jury przyznało dwie nagrody główne: dla Aleksandry Rydzak, studentki drugiego roku Zarządzania i Inżynierii Produkcji (w kategorii „Projekt kampanii promocyjnej”) oraz dla Tomasza Łukaszuka, studenta czwartego roku kierunku Edukacja Techniczno-Informatyczna (w kategorii „Projekt drzwi wewnętrznych”). Oprócz płatnych staży, laureaci otrzymali także tablety graficzne.
– Cieszę się, że moja praca została doceniona przez tak znaną na rynku firmę. Praktyki w POL-SKONE będą moim pierwszym doświadczeniem zawodowym. Wziąłem udział w konkursie, ponieważ spodobała mi się kategoria „Projekt drzwi wewnętrznych”. Lubię pracować w programach graficznych, dlatego postanowiłem przygotować swój projekt drzwi POL-SKONE – mówi Tomasz Łukaszuk.
Dodatkowo zostały wyróżnione dwie prace – projekt Barbary Dąbkowskiej, studentki Architektury i Urbanistyki (w kategorii „Projekt drzwi wewnętrznych”) i Kamili Miciuły, studentki Zarządzania (w kategorii „Projekt kampanii promocyjnej”).
– Współpraca z przedsiębiorstwami to jeden z priorytetów naszej uczelni. Chcemy, by firmy uświadomiły sobie, że Politechnika Lubelska jest kuźnią młodych talentów, a nasi studenci dobrze radzą sobie na rynku pracy. Praktyki w firmie POL-SKONE, która jest jednym z największych pracodawców na Lubelszczyźnie, to świetny start do przyszłej kariery studentów – dodaje prof. Droździel.
Wspólna inicjatywa POL-SKONE i Politechniki Lubelskiej pozwala studentom wykazać się i zaprezentować swoje umiejętności. Dzięki temu pracodawca ma możliwość zaoferowania staży osobom najbardziej zaangażowanym i ambitnym, które będą potrafiły wykorzystać swoją szansę na zdobycie ciekawego doświadczenia w dużej firmie.
– W naszym zespole, który liczy już około 900 osób, są osoby, które w trakcie studiów odbywały staż w POL-SKONE i po jego zakończeniu otrzymały propozycję pracy. Dlatego mając takie doświadczenia, zdajemy sobie sprawę z potencjału, jakim dysponują studenci. Chcielibyśmy, aby właśnie tacy młodzi, ambitni i kreatywni ludzie tworzyli naszą firmę. W tym celu powstał konkurs „Kreatywność kluczem do sukcesu – dodaje Jan Szulżyk, dyrektor naczelny POL-SKONE.
Firma POL-SKONE jest jednym z największych pracodawców na Lubelszczyźnie i laureatem wielu prestiżowych nagród, w tym nagrody Budowlana Marka Roku 2012, Dobry Design, czy ostatnio „Business Excellence” dla firm wspierających promocję i rozwój gospodarczy województwa lubelskiego.
Źródło: POL-SKONE
Więcej