Wizją firmy jest ciągłe opracowywanie i wprowadzanie na rynek produktów, które aktywnie wspierają redukcję emisji szkodliwych dla klimatu u ich użytkowników.
Armacell nie tylko pracuje nad ilościowym określeniem tego pozytywnego wpływu (unikniętych emisji dzięki swoim produktom), ale także w pełni uznaje konieczność dekarbonizacji własnej działalności i całego łańcucha wartości.
Średnioterminowa strategia klimatyczna Armacell wyznacza dwa ambitne i konkretne cele, oparte na poziomie bazowym z 2024 roku:
- Emisje Własne (Zakres 1 i 2): Firma zobowiązuje się do osiągnięcia 63% bezwzględnej redukcji bezpośrednich i pośrednich emisji do roku 2035. Cel ten, zweryfikowany przez ekspertów, jest w pełni zgodny z trajektorią 1,5°C określoną w Porozumieniu Paryskim, stanowiąc wyraźne zobowiązanie do znaczącej dekarbonizacji operacyjnej.
- Emisje Pośrednie (Zakres 3): Plan działania ma również na celu 30% redukcję emisji pośrednich do 2035 roku. Armacell skoncentruje się tu na zwiększonej efektywności materiałowej, szerszym wykorzystaniu surowców pochodzących ze zrównoważonych źródeł oraz większym zaangażowaniu dostawców. Firma dokłada wszelkich starań, aby w przyszłości podnieść ten cel, jeśli tylko będzie to technicznie lub komercyjnie wykonalne.
Ten nowy plan działań sprawia, że Armacell staje się nie tylko odpowiedzialnym producentem, ale przede wszystkim aktywnym dostawcą rozwiązań wspierających globalne cele klimatyczne.
źródło: Armacell Poland
zdjęcie: Adobe Stock