Mieć własną tożsamość
Dysponując bogatym doświadczeniem w projektowaniu mebli dla europejskiego rynku, jednak pragnąc stworzyć własną, unikalną markę, jesteśmy w stanie dokładnie przeanalizować krajowy rynek, starannie przyjrzeć się jego potrzebom i stworzyć coś niezwykłego. To dla nas znaczy tylko jedno: tworzymy historię, która musi zostać opowiedziana.
Wspólne doświadczenie
Od lat współpracujemy z renomowanymi Krosnońskimi Fabrykami Mebli "KROFAM", dostarczając im systemy okuć do ich wysokiej jakości mebli, które trafiają na rynek niemiecki. Kiedy usłyszeliśmy o ich nowym projekcie dotyczącym mebli łazienkowych dla osób starszych i z niepełnosprawnościami, byliśmy niezmiernie zainteresowani.
Postanowiliśmy więc spotkać się z Panem Grzegorzem Pękalskim, dyrektorem ds. handlowych w KROFAM, który otworzył przed nami drzwi do tajemnic powstawania kolekcji COMFY.
Jak rodzi się pomysł na kolekcję mebli?
Planowanie łazienki, z której będą korzystać osoby starsze lub niepełnosprawne wymaga nieco więcej przemyśleń niż planowanie tradycyjnej łazienki dla zwykłej rodziny. Z jednej strony muszą się w niej znaleźć te same elementy, ale większe znaczenie od ich wyglądu ma ich funkcjonalność.
Skąd taki pomysł? Jakie rozmowy i pytania zostały postawione na początku projektu, by rzetelnie podejść do tematu? Jakie założenia były brane pod uwagę na poszczególnych etapach projektowania? Czy meble dla osób starszych i niepełnosprawnych mogą być designerskie?
Z miłości do mebli
Tworzenie mebli w oparciu o potrzeby społeczne nie przechodzi bez echa w świecie meblarskim. Kolekcja COMFY otrzymała wyróżnienie w Konkursie "Lider dostępności priorytetowych branż" za kolekcję mebli łazienkowych inspirowaną potrzebami osób starszych i niepełnosprawnych, zarówno do łazienek prywatnych, jak i publicznych oraz tytuł Must have 2021 na Łódź Design Festival.
Zapraszamy do wysłuchana pełnej pasji rozmowy z Panem Grzegorzem Pękalskim. Rozmowy, która dowodzi, że z miłości do mebli rodzą się piękne projekty, a poszukiwanie własnej tożsamości, pozwala wyjść poza ramy tego co wcześniej wydawało się oczywiste.
źródło i zdjęcia: Hettich