Taki styl doskonale komponuje się z polityką firmy Ariston, nawiązującą do ciepła domowego ogniska. Odwołanie się do tego stylu zaowocowało zupełnie nowym spojrzeniem na urządzenia Ariston.
Ten włoski twórca łączy kształty, materiały i techniki z różnych dziedzin sztuki z projektowaniem przemysłowym, poszukując innowacyjnych rozwiązań, aby dostosować je do potrzeb współczesnego klienta. Ten swoisty eklektyzm sprawia, że spod jego ręki wychodzą nieszablonowe projekty.
Bez względu na to z jakim produktem ma do czynienia, dla Umberto Palermo to design odgrywa pierwszoplanową rolę. I to właśnie design został wybrany jako narzędzie służące unowocześnieniu i repozycjonowaniu podgrzewaczy wody marki Ariston.
Celem pracy Umberto Palermo było nadanie
nowej tożsamości podgrzewaczowi wody Ariston, przekształcenie go w element wyposażenia mieszkania przy jednoczesnym podkreśleniu jego wysokiej jakości. Swoją pracę rozpoczął od analizy ogólnej estetyki produktów Ariston w celu wydobycia spójnego, atrakcyjnego stylu. W rezultacie powstał ambitny projekt, innowacyjny pod względem formy, kolorów i materiałów.
W ten oto sposób nowa grupa wysokowydajnych podgrzewaczy została na nowo ukształtowana przez sławnego projektanta z Turynu, który nadał im swoistych "krągłości". To właśnie te zaokrąglenia są wspólnym mianownikiem, który nie tylko podkreśla tożsamość każdego produktu, ale także staje się cechą charakterystyczną marki na różnych rynkach.
Miękkie, obłe linie nadane przez Umberto Palermo przywodzą na myśl kontury luksusowego samochodu sportowego.