23 czerwca 2016 r. w Venecia Palace w Michałowicach k. Warszawy odbyła się Gala Wręczenia Nagród Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2016. Wśród licznie zgromadzonych gości znaleźli się przedstawiciele producentów materiałów budowlanych, organizacji zrzeszających wykonawców, stowarzyszeń branżowych, i partnerów biznesowych.
Ranking Budowlana Marka Roku od 12 edycji wyłania najlepsze marki materiałów budowlanych w Polsce. ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku w pierwszym kwartale 2016 r. przeprowadziło ogólnopolskie badanie ankietowe wśród wykonawców, aby poznać ich opinie na temat kilkudziesięciu grup asortymentowych materiałów budowlanych.
Tegoroczna edycja okazała się rekordowa, jeśli chodzi o liczbę firm aplikujących o tytuł Budowlanej Marki Roku. Na czym polega wartość i siła Rankingu ogłaszanego przez ASM?
O wypowiedź poprosiliśmy Joannę Florczak-Czujwid - Senior Project Managera ASM i Kierownika Projektu.
J.F-C.: Przede wszystkim jest to unikalne na polskim rynku przedsięwzięcie, ze względu na jego badawczy, niezależny charakter i ogromny zasięg. Ranking oferuje producentom trzy główne korzyści - wiedzę o pozycji własnej i konkurencji, promocję wśród klientów oraz prestiż. Wiedza o rynku to podstawa niezbędna do planowania działań strategicznych, koniecznie należy ją zdobywać i wykorzystywać. Umożliwiamy to, czy to poprzez badania udziałów rynkowych i badania satysfakcji, czy też poprzez raporty, które otrzymują uczestnicy Rankingu Budowlana Marka Roku.
My pracujemy na obu ścieżkach, dzięki czemu producent ma dostęp do pełnego obrazu rynku, a dzięki takim narzędziom wspierającym może zdecydować o działaniach marketingowych. Producent biorący udział w Rankingu Budowlana Marka Roku dowiaduje się o pozycji poszczególnych marek na rynku, o ich postrzeganiu przez wykonawców. Na tej podstawie może ocenić czy jego działania, które podejmuje z firmami wykonawczymi przynoszą skutek nie tylko w aspekcie sprzedażowym, ale także - a może przede wszystkim, wizerunkowym.
Po drugie, jego marka uczestniczy w szerokiej gamie działań promocyjnych zarówno w mediach, jak i wśród wykonawców, którzy otrzymują informację zwrotną na temat preferencji całego środowiska. Inwestorzy z kolei mogą się opierać na rankingu wykonawców podejmując decyzje zakupowe.
W jaki sposób można znaleźć się na najwyższych pozycjach w rankingach?
J.F-C.: Firmy często zadają nam to pytanie ale odpowiedź od dwunastu edycji jest niezmienna - "my nie mamy na to wpływu". Ranking jest niezależny, opiera się na spontanicznych wskazaniach (bez podpowiedzi w kafeteriach - przypis red.). Dzięki temu wyniki są w pełni miarodajne i obiektywne. To wyróżnia Ranking Budowlana Marka Roku spośród wszystkich konkursów w branży.
Tytuły i wyróżnienia Budowlanej Marki Roku są przyznawane wg kryteriów częstotliwości stosowania marki, najwyższej dostępnej na rynku jakości i najlepszej relacji ceny do jakości. Dla każdej kategorii produktowej niezależne badania realizowane są na reprezentatywnej próbie. Wspomnianym wyżej trzem kryteriom przypisuje się odpowiednie wagi, które zsumowane składają się na ostateczne wyniki rankingu. Na podstawie badań, przez zespół ASM przygotowywane są raporty rynkowe - opracowania dla każdej kategorii produktowej. Tytuły Championa Roku marki uzyskują dzięki wieloletniemu uznaniu użytkowników.
Badani wykonawcy spontanicznie udzielają odpowiedzi. To są "ich" marki, które polecają i do których często są przywiązani bo zapewniają one określone, pozytywne doświadczenia.
Szczegóły dotyczące wydarzenia dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.
Firma powiązana: Hewalex