Każde zamknięcie, a zatem także bramę garażową - nawet bardzo dobrze zamontowaną i wyposażoną - uda się wcześniej czy później sforsować i nie ma znaczenia, czy jest to brama segmentowa, rolowana czy uchylna. Najważniejsza jest solidna konstrukcja, a także ciężar - im cięższa brama, tym trudniejsze zadanie ma włamywacz.
Pośredni wpływ na bezpieczeństwo ma też napęd: choć montuje się go przede wszystkim po to, by ułatwiać otwieranie i zamykanie bramy, jednak brama z napędem ma rygle rozmieszczone na całej długości, inaczej niż brama bez automatycznego otwierania. Jest też dużo cięższa, bo napęd waży 15-20 kg, łatwo zatem zrozumieć, dlaczego brama z napędem jest trudniejsza do podważenia.
Na zdjęciu otwierającym: Trudniej sforsować bramę zamontowaną za otworem wjazdowym, bo elementy blokujące, w tym rygiel, którym otwiera się i zamyka bramę, znajduje się wewnątrz garażu (fot. Krispol)
Stefan Jerzy Siudalski - biegły sądowy w dziedzinie "ochrona mienia", autor: ponad 300 publikacji związanych z ochroną, były redaktor naczelny pisma "Ochrona mienia", od kilkunastu lat wykładowca szkolący agentów ochrony, instalatorów i projektantów systemów alarmowych oraz inwestorów. Autor metody określania zagrożeń i doboru środków ochrony oraz metody profilowania przestępcy po zasobie wiedzy, jaką on miał o miejscu gdzie przełamano system ochrony, autor kilkuset ekspertyz dotyczących systemów alarmowych i telewizji przemysłowej.