Celem The Champ Awards jest stworzenie platformy łączącej polski sport z biznesem i promocja kultury fizycznej. Dlatego nagrody przyznawane są sportowcom, firmom i instytucjom, których działania w znaczący sposób wpłynęły na popularyzację sportu.
Laureatów wyłoniła Kapituła złożona z byłych sportowców – Mariusza Czerkawskiego i Mateusza Kusznierewicza oraz przedstawicieli biznesu – prezesów firm ITI, Kompanii Piwowarskiej i PwC. W jury zasiedli także senator Andrzej Person oraz aktor Robert Rozmus.
Firma OKNOPLAST została uhonorowana wyróżnieniem specjalnym za sponsoring klubu piłkarskiego Inter Mediolan. Kapituła programu w argumentacji swej decyzji podała, że OKNOPLAST zostając Top Sponsorem włoskiej drużyny zdecydował się na tak duże przedsięwzięcie, o tak szerokim zasięgu komunikacyjnym jako pierwsza firma w Polsce i tym samym przyczynił się do promocji naszego kraju w Europie. Przyznana nagroda to dla nas ważne wyróżnienie.
Podejmując decyzję o współpracy ze słynnym Interem Mediolan chcieliśmy zwiększyć rozpoznawalność marki OKNOPLAST na świecie. Naszym celem była również poprawa wizerunku polskich firm za granicą. Bardzo się cieszymy, że nasze działania zostały docenione – mówi Monika Sosnowska–Rainer, Manager ds. PR OKNOPLAST.
Sponsoring Interu Mediolan to owoc długich negocjacji między firmą a klubem. Popularna drużyna wiąże się bowiem jedynie z przedsiębiorstwami o silnej pozycji rynkowej i odpowiednim wizerunku, a jej sponsorzy tworzą prestiżowe grono.
Wręczenie nagród The Champ Awards odbyło się 11 lutego w Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie. Wśród zwycięzców znaleźli się m.in. dwukrotny złoty medalista Igrzysk Olimpijskich Tomasz Majewski, Urząd Miasta Łodzi za wspólną kampanię z Marcinem Gortatem pt. "Tylko słabi gracze biorą dopalacze" oraz najsłynniejszy polski komentator sportowy Bohdan Tomaszewski za całokształt swojej kariery.