W trudnych sytuacjach
Boczna brama segmentowa HST stanowi alternatywę dla zwykłej bramy segmentowej, gdy
ze względów architektonicznych (nachylenie dachu, prowadzone instalacje) brama nie może chować się, bądź być mocowana pod stropem. Jest też ona idealnym rozwiązaniem wtedy, gdy chcemy zachować wolne miejsce pod sufitem, na przykład na zawieszenie deski surfingowej. Brama HST doskonale nadaje się również do garaży o niskim nadprożu – jej montaż wymaga jedynie 95 mm wolnego miejsca pod nadprożem.
Brama jako drzwi przejściowe
To także najkorzystniejsza konstrukcja w sytuacji, gdy brama stanowi jedyne wejście do garażu. Jeżeli na przykład chcemy szybko wyprowadzić rower, nie musimy czekać aż brama otworzy się całkowicie – dostęp do garażu jest wolny już po paru sekundach. Ten typ bramy idealnie sprawdza się więc także tam, gdzie gęsta zabudowa uniemożliwia budowę garaży z bocznym wejściem. Automatyczna funkcja drzwi przejściowych obsługiwana za pomocą uchwytu w bramie to światowa nowość zgłoszona przez firmę Hörmann do opatentowania.
W bramach z napędem można dowolnie zaprogramować szerokość otwarcia częściowego - tę funkcję uruchomia się za pomocą pilota lub uchwytu w bramie z wbudowanym modułem radiowym.
Ciepło, cicho i płynnie
Do zbudowania płyty bramy otwieranej na bok konstruktorzy z firmy Hörmann wykorzystali sprawdzone segmenty bramy segmentowej chowanej pod stropem. Panele typu sandwich o grubości 42 mm, wypełnione pianką poliuretanową, zapewniają bardzo dobrą izolacyjność cieplną i akustyczną, a ponadto wzmacniają stabilność płyty bramy.
Całkowicie nową konstrukcję stanowią natomiast szyna bieżna, rolki bieżne i prowadnica. Specjalnie zaprojektowane podwójne rolki bieżne zapewniają lekką i cichą pracę bramy oraz jej precyzyjne prowadzenie. W dolnej części panele są bezpiecznie prowadzone w zaokrąglonej szynie podłogowej, a w górnej – przez stabilne podwójne rolki bieżne. Aluminiowa szyna podłogowa, otwarta na obu końcach, nie jest zagłębiona w podłożu, lecz montowana nawierzchniowo. Takie rozwiązanie oznacza prosty montaż, ułatwia również odpływ wody i czyszczenie, co ma wpływ na trwałość całej konstrukcji. Co ważne, płaska szyna o wysokości zaledwie 25 mm nie przeszkadza podczas wjeżdżania czy wchodzenia do garażu.
Bezpiecznie i szybko
Brama HST posiada też dobre zabezpieczenia przeciwwlamaniowe: jej wyposażenie obejmuje nie tylko zintegrowane mechaniczne zabezpieczenie przed przesunięciem, lecz także dodatkowe ryglowania skutecznie chroniące ją przed wyważeniem. Niezawodny podwójny automatyczny mechanizm zabezpieczający sprawia, że w razie napotkania na przeszkodę brama natychmiast zatrzymuje się. Optymalny kształt zawiasów i łączeń segmentów zapobiega natomiast przypadkowemu przytrzaśnięciu palców.
Jako napęd do bocznej bramy segmentowej HST stosowany jest nowy SupraMatic lub ProMatic firmy Hörmann, wykorzystujący do przesyłania sygnału radiowego nową technologię BiSecur. Technologia ta znacznie zwiększa komfort i bezpieczeństwo użytkowania bramy. Daje ona między innymi możliwość zaprogramowania częściowego otwierania bramy. Dzięki tej funkcji można szybko dostać się do garażu, otwierając bramę tylko na niewielką szerokość.
Nowa estetyka
Poza zaletami architektoniczno – praktycznymi, wybór bramy HST może być podyktowany także względami estetycznymi. Wzornictwo tej bocznej bramy stwarza bowiem możliwości nowych rozwiązań. Podzielona pionowo powierzchnia płyty bramy HST pozwala kształtować wygląd elewacji w sposób, jaki do tej pory był możliwy tylko przy zastosowaniu bram uchylnych.
Boczna brama HST oferowana jest z dwoma rodzajami przetłoczeń - M i L - oraz z kasetonami S, z powierzchnią Woodgrain, Silkgrain i Micrograin oraz w drewnopodobnej okleinie Decograin w kolorze Golden Oak.
Bramy HST dostępne są w maksymalnych wymiarach 3000 mm wysokości i 6.500 mm szerokości.
Źródło: Hörmann
Więcej