Geneza narodzin firmy datowana jest na rok 1947, kiedy to powstała LG Group. Od 1958 do 1995 roku firma działała pod szyldem Lucky GoldStar Group. W połowie lat 90-tych dotychczasowa nazwa została zmieniona na LG Electronics. W tym okresie również zostaje wyprodukowana przez firmę pierwsza sprężarka typu Scroll.
Początki klimatyzacji LG datowane są na rok 1968, kiedy to koreańscy inżynierowie skonstruowali pierwszy klimatyzator. W roku 1985 na rynek światowy trafiają pierwsze urządzenia klimatyzacyjne wyposażone w inwerter, a już pięć lat później, tj. w 1990 roku, do produkcji wchodzą sprężarki rotacyjne. Schyłkowe lata XX wieku i początek nowego stulecia to dla LG Electronics okres produkcji pierwszych klimatyzatorów komercyjnych, a także czas opracowania po raz pierwszy w skali globalnej systemu kontroli pracy urządzeń klimatyzacyjnych przez Internet. Pozwoliło to koreańskiej firmie zdobyć silną pozycję na rynku międzynarodowym i stać się światowym liderem sprzedaży klimatyzatorów pokojowych.
W latach 2001-2002 LG Electronics wprowadza na rynek pierwsze urządzenia posiadające możliwość wymiany zdjęcia oraz tworzy markę LG HomeNet dla zintegrowanych domowych rozwiązań sieciowych. Pozwala to firmie osiągnąć w 2004 roku najwyższy na świecie poziom rocznej sprzedaży urządzeń klimatyzacyjnych w liczbie 10 mln jednostek, a 4 lata później, jako pierwsza w historii branży, notuje roczną sprzedaż klimatyzatorów na poziomie 100 mln egzemplarzy.
Rok 2009 przynosi koncernowi reorganizację firmy, w wyniku której koncern zostaje podzielony na niezależne jednostki biznesowe. Powstaje wówczas struktura LG Electronics Air Conditioning & Energy Solution Company (LG AE), jako część strategicznego planu firmy na poszerzenie horyzontów biznesowych w sektorze B2B. Rok później, czyli w 2010, w firmie dokonuje się wyodrębnienie pięciu jednostek biznesowych: klimatyzatory pokojowe, klimatyzatory komercyjne, rozwiązania energetyczne, energia słoneczna i oświetlenie LED.
LG od początku działalności konsekwentnie inwestuje w innowacyjne rozwiązania, które pozwoliły osiągnąć firmie i jej produktom pozycję światowego lidera na rynku urządzeń klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji oraz rozwiązań energetycznych (w tym oświetleniowych). Wszystkie produkty sygnowane znakiem firmowym LG są przyjazne dla środowiska i posiadają najwyższą wydajność energetyczną.
LG Electronics oprócz doskonałych urządzeń klimatyzacji oferuje również kompleksowe wsparcie z zakresu HVAC, począwszy od doradztwa na etapie koncepcji klimatyzacji, poprzez dobór odpowiedniego urządzenia, projektowanie klimatyzacji, nadzór podczas uruchomienia, na obsłudze gwarancyjnej i pogwarancyjnej kończąc.
W skład oferty produktowej LG wchodzi szeroka gama klimatyzatorów pokojowych, komercyjnych (kasetonowe, kanałowe, przypodłogowo-sufitowe i podstropowe) oraz systemy Multi Split. Do obiektów o dużej powierzchni przeznaczone są systemy klimatyzacji Multi V, które są jednymi z najlepszych systemów VRF na rynku.
źródło i zdjęcia: LG Electronics