Przeszkoleni fachowcy doskonale znają różne typy bram garażowych, doradzą i poprawnie zamontują bramę, co trwa tylko kilka godzin. Należy pamiętać, że profesjonalnie wykonany montaż jest warunkiem koniecznym ważności gwarancji. Jest on także niezbędny, aby móc cieszyć się wszystkimi walorami nowoczesnej bramy.
Montaż garażowej bramy segmentowej składa się z kilku etapów:
Pomiar otworu garażowego
Bardzo ważne jest dokładne wykonanie pomiaru otworu garażowego. Czasami trzeba wziąć pod uwagę na przykład spadek terenu lub przebieg rur instalacyjnych. Starsze garaże często mają niestandardowe wymiary, co będzie wymagało zastosowania specjalnych rozwiązań.
Podczas dokonywania pomiarów trzeba też zwrócić na prawidłowe położenie ościeżnicy. Niewłaściwie zamontowana ościeżnica może sprawić, że brama będzie się głośno otwierać i zamykać, może też utrudniać, a nawet uniemożliwiać jej pracę.
Demontaż starej bramy, a ekologia
Autoryzowani partnerzy firmy Hörmann po demontażu starej bramy poddadzą ją ekologicznej utylizacji, a na życzenie klienta ocenią, czy można wymienić tylko płytę bramy, bez wymiany dotychczasowych prowadnic i ościeżnicy.
Montaż ościeżnicy i szyn bieżnych
Prace montażowe zaczyna się od przykręcenia nowej ościeżnicy i szyn bieżnych, w których brama segmentowa jest prowadzona pod sufitem garażu. Ościeżnicę najczęściej przykręca się za otworem bezpośrednio do ściany, co pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnego miejsca i uzyskanie przejazdu szerszego nawet o 14 cm niż w bramach uchylnych.
Podczas działania bramy garażowe wytwarzają duże siły ciągnienia i nacisku, dlatego trzeba wybrać odpowiedni materiał, którym prowadnice zamocowane zostaną do ściany.
Osadzanie bramy
Poszczególne panele bramy segmentowej osadza się jeden po drugim i łączy ze sobą - tu właśnie brama dzieli się podczas otwierania i zamykania. Po zamknięciu bramy łączenia segmentów będą niewidoczne od zewnątrz.
Zabezpieczenia montowane z zewnątrz, wewnątrz i na zawiasach eliminują miejsca, w których może dojść do przytrzaśnięcia palców.
Montaż dodatkowego wyposażenia
Nowoczesna brama garażowa wyposażona jest w napęd, którego montaż trzeba uwzględnić już na etapie projektowania, wymaga on bowiem odpowiedniej ilości miejsca pod stropem garażu i wraz z bramą musi tworzyć jeden zespół.
Fachowy montaż obejmuje też sprawdzenie poprawności działania ważnych funkcji zabezpieczających. Trzeba sprawdzić, czy prawidłowo działa zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe, które przy napotkaniu przeszkody powinno automatycznie zatrzymywać bramę.
źródło i zdjęcia: Hörmann