Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Jak szybko i bez zbędnych formalności zmienić dostawcę prądu?

Przedsiębiorca, który chce zoptymalizować swoje koszty, powinien uważnie przyjrzeć się rachunkom za energię elektryczną. Może się okazać, że są one bardzo wysokie i warto byłoby zmienić dostawcę prądu. Zwykle przedsiębiorcy boją się zmiany dostawcy, bowiem wydaje się im, że jest to proces czasochłonny i długotrwały. Tymczasem małe lub średnie przedsiębiorstwo, którego koszty energii elektrycznej przekraczają 500 złotych miesięcznie może zaoszczędzić nawet około 1000 zł w skali roku.

Jak szybko i bez zbędnych formalności zmienić dostawcę prądu?

Istnieją dwa sposoby zmiany sprzedawcy: przejście przez klasyczny proces (z podpisaniem umowy w punkcie sprzedaży lub u konsultanta- domokrążcy) albo skorzystanie ze sprzedawcy internetowego. To ostania możliwość jest nowością na rynku. Taki sprzedawca próbuje zdobywać rynek szybkością procedur związanych ze zmianą sprzedawcy i wygodą dla klienta.

Taką alternatywą jest ePower.pl, który oferuje przedsiębiorcom ograniczenie formalności do minimum i możliwie najkrótszy czas przeprowadzenia zmiany dostawcy energii. Zawarcie umowy może nastąpić w ciągu kwadransa on-line. Po zarejestrowaniu klienta przez internet przedstawiciel ePower.pl przeprowadzi wszystkie niezbędne formalności związane ze zmianą sprzedawcy.
Proces wygląda następująco. Na początku przedsiębiorca zawiera umowę sprzedaży energii elektrycznej, a także dostarcza firmie podpisane pełnomocnictwo. W pełnomocnictwie są ujęte wyłącznie upoważnienia niezbędne do przeprowadzenia etapów opisanych poniżej.

Następnie epower.pl weryfikuje możliwość rozwiązania dotychczasowej umowy z poprzednim sprzedawcą, tj. czas obowiązywania i okres wypowiedzenia umowy. Epower.pl przesyła w imieniu klienta wypowiedzenie tej umowy, jeżeli poprzednia umowa na to pozwala (98% przypadków). Kolejnym krokiem jest zgłoszenie przez ePower.pl nowej umowy do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD). OSD jest spółką dystrybucyjną odpowiedzialną za przysył prądu i będącą właścicielem linii przysyłowych i licznika. OSD musi zostać poinformowany o zmianie po to, aby wiedzieć komu ma przekazać dane z odczytów licznika. Ma to miejsce poprzez zawarcie z OSD umowy o świadczenie usług dystrybucji. Epower.pl robi to w imieniu klienta, ponieważ ma duże doświadczenie. Jest to kolejna oszczędność czasu dla klienta. Standard takich umów jest ustalany przez Urząd Regulacji Energetyki, dzięki czemu klient jest całkowicie bezpieczny. Końcowym krokiem jest poinformowanie klienta o tym, że procedura zmiany sprzedawcy została skutecznie przeprowadzona oraz potwierdzenie daty rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej przez ePower.pl.

Jak widać, proces zmiany sprzedawcy energii nie musi być czasochłonny i długotrwały dlatego, że ePower.pl przeprowadzi wszystkie formalności w imieniu klienta. W efekcie, czas poświęcony przez przedsiębiorcę ogranicza się do czasu zgłoszenia i podpisania umowę on-line, czyli 15 minut.

Etapów zmiany sprzedawcy prądu jest wiele, co może być powodem odwlekania lub niepodejmowania decyzji o zmianie sprzedawcy prądu. Gra jest jednak warta świeczki – a w szczególności dla małych lub średnich przedsiębiorstw, ponieważ w ich przypadku to duża oszczędność czasu i pieniędzy.