Na rekordowe wyniki sprzedaży osiągnięte w 2014 roku, wpływ miało wiele czynników wewnętrznych. Firma jest w bardzo dobrej kondycji, a ponadto jej dalszemu rozwojowi sprzyjają warunki rynkowe - zaostrzające się wymagania dotyczące parametrów przenikania ciepła oraz korespondujące z nimi, zmieniające się preferencje inwestorów – komentuje Daniel Malinowski, Wiceprezes Zarządu Vetrex.
W strukturze sprzedaży Vetrex wyraźnie przeważają produkty energooszczędne. Udział stolarki z dwukomorowymi zespoleniami szybowymi w sprzedaży wyniósł w roku 2014 prawie 70%. Niewątpliwie przyczyniła się do tego dywersyfikacja produktów z linii premium – w 2014 roku pojawiły się takie rozwiązania jak: okno o podwyższonej oporności na włamanie do domów energooszczędnych - VR90 Synergy, designerskie okno z unikalnym, czarnym okuciem - V82 Black Design, energooszczędny system przesuwny - Vetrex Slide 82, "oddychający" system przesuwny - Patio Air oraz aluminiowe osłony zewnętrzne na okna PVC.
Na ubiegłoroczny sukces firmy niewątpliwy wpływ mają wysokie kompetencje Partnerów Handlowych, tworzących sieć Autoryzowanych Salonów Sprzedaży. W ubiegłym roku liczba Autoryzowanych Salonów Sprzedaży zwiększyła się do 60, tym samym sieć pokryła swoim zasięgiem całą Polskę.
"Współpracujący z nami partnerzy biznesowi to profesjonaliści. Doskonale znają produkty Vetrex - rozumieją wykorzystane w nich technologie i zdają sobie sprawę z tego, jakie korzyści przynoszą one użytkownikom naszych rozwiązań, a także potrafią w przystępny sposób przekazać tę wiedzę swoim klientom. Dodatkowym atutem, przyciągającym inwestorów do salonów prowadzonych przez naszych partnerów, jest znajomość nowoczesnych technik montażu. Wszystko to pozwala osiągać im bardzo dobre rezultaty" – wyjaśnia Daniel Malinowski.
Ekspansja marki za granicą także przynosi bardzo dobre efekty. W 2014 roku Vetrex dostarczył stolarkę do licznych zagranicznych realizacji, zlokalizowanych m.in. w Monachium (budynek użyteczności publicznej) i w Kolonii (osiedle domów) oraz w szwajcarskiej miejscowości Le Mont-sur-Lausanne (osiedle domów).
Eksport stolarki jest coraz ważniejszą gałęzią dochodów firmy. Oferta Vetrex na zagranicznych rynkach jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych. Realizacja tak dużych zamówień do prestiżowych inwestycji w Niemczech i Szwajcarii czy Luxemburgu potwierdza zaufanie tamtejszych inwestorów do marki Vetrex – dodaje Wiceprezes Zarządu.
Vetrex od lat skupia się na jakości produktów. Stawia na nowatorskie rozwiązania, zapewniające doskonałe parametry użytkowe stolarki oraz jej wieloletnią funkcjonalność , a także realizuje liczne działania edukacyjne, mające na celu zwiększanie świadomości klientów w kwestiach decydujących o satysfakcji z wyboru rozwiązania.
Konsekwentnie rozwijamy portfolio rozwiązań z linii premium, oferując nie tylko energooszczędność, ale też wyszukane wzornictwo i liczne udogodnienia zwiększające bezpieczeństwo i komfort codziennego użytkowania naszych rozwiązań. Zdajemy sobie sprawę ze zmieniających się preferencji inwestorów i proponujemy rozwiązania, które im odpowiadają, nieustająco dbając o jakość. Zeszłoroczne wyniki finansowe potwierdzają, że obrana strategia jest słuszna – podsumowuje Daniel Malinowski.
Vetrex zamierza kontynuować dotychczasową strategię. W obecnej sytuacji rynkowej, gdzie klienci są coraz bardziej świadomi i wymagający, a cena produktu nie jest już najważniejszym kryterium wyboru, podejście prezentowane przez firmę jest coraz bardziej opłacalne. W najbliższym czasie producent planuje dalsze poszerzanie i udoskonalanie portfolio produktowego, poprzez wprowadzenie na rynek kolejnych energooszczędnych rozwiązań, oferujących nabywcom dodatkowe korzyści w zakresie właściwości użytkowych i designu.
źródło i zdjęcie: Vetrex