Cement portlandzki HSR 52,5 od Lafarge

Lafarge wprowadza do swojego asortymentu cement do zadań specjalnych HSR 52,5. Produkt posiada bardzo wysoką wytrzymałość końcową oraz szczególną odporność na korozję. Przeznaczony jest do wykonywania betonów mostowych i drogowych o podwyższonych parametrach wytrzymałościowych.

Cement portlandzki HSR 52,5 od Lafarge
Lafarge Cement Cement uniwersalny Standard® 120 dni
Dane kontaktowe:
41 248 70 00
Warszawska 110 28-366 Małogoszcz

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Nowy produkt Lafarge to cement portlandzki klasy 52,5 o wysokiej odporności na działanie agresji siarczanowej i niskiej zawartości alkaliów. Dzięki wyjątkowym parametrom technicznym oraz kompozycji chemicznej, cement portlandzki HSR 52,5 może być stosowany przy najbardziej wymagających konstrukcjach przemysłowych lub infrastrukturalnych.

Budowle ekologiczne i hydrotechniczne

Korzystny skład mineralny (niska zawartość glinianu trójwapniowego, C3A ≤ 3%) cementu HSR 52,5 sprawia, że jest on doskonałym rozwiązaniem dla realizacji elementów konstrukcyjnych narażonych na działanie środowisk agresywnych chemicznie, np.: wody morskiej lub ścieków.

Niska zawartość alkaliów w tym cemencie, w dużym stopniu ogranicza ryzyko wystąpienia korozji alkalicznej betonu na skutek reakcji alkaliów z zawartą potencjalnie w kruszywie reaktywną krzemionką. Dzięki obniżonej zawartości alkaliów cement portlandzki HSR 52,5 może być bezpiecznie stosowany z różnymi rodzajami kruszywa.

Mosty i drogi

Dobra dynamika narastania wytrzymałości w początkowym okresie dojrzewania oraz wysoka wytrzymałość końcowa produktu sprzyjają terminom realizacji obiektów mostowych, nawierzchni drogowych czy lotniskowych gwarantując przy tym wysokie walory techniczne i użytkowe konstrukcji.

Specjaliści Lafarge położyli szczególny nacisk na optymalizację składu i parametrów technicznych, dzięki czemu produkt ten, ze względu na swoją bardzo szeroką aplikacyjność znajduje zastosowanie dla realizacji typowych jak i bardzo wymagających szeroko rozumianych konstrukcji inżynierskich.

Źródło: GlobalBrand Institute

Więcej