Dziękując założycielowi i prezesowi firmy Hörmann Polska Krzysztofowi Horale, Christoph Hörmann przypomniał jednocześnie jej historię. Wpisuje się ona w opowiedzianą w jubileuszowym wykładzie Filipa Springera historię modernizacji polskiej architektury. Sukces firmy jest też sukcesem tej transformacji. A rozwój architektury oznacza rozwój produktów oferowanych przez tego producenta bram, drzwi, napędów i innych rozwiązań dla przemysłu i budownictwa jednorodzinnego.
Hörmann Polska – historia sukcesu
W roku 1990 Christoph Hörmann jako student zwiedzał czerwcowe międzynarodowe targi w Poznaniu. Tam poznał Krzysztofa Horałę, którego firma od 1989 roku importowała i sprzedawała w Polsce bramy uchylne Hörmann. W roku 1992 Krzysztof Horała został szefem utworzonej wtedy spółki Hörmann Polska. W roku 1997 firma po szybkim wzroście sprzedaży przeprowadziła się do nowej siedziby w Komornikach. Tam też wybudowano nowoczesne magazyny. Coraz bardziej popularne bramy, drzwi i napędy marki Hörmann stały się w Polsce symbolem jakości i solidności. Firma przetrwała kryzys, jaki dotknął Europę w 2008 roku i dotąd odnotowuje wzrosty sprzedaży. Systematycznie nagradzana jest w konkursach konsumenckich, a jej produkty coraz częściej wyróżniane są Złotymi Medalami MTP. Dziękując za ten sukces całemu polskiemu zespołowi, a także współpracującym z nim architektom, projektantom i wykonawcom, Christoph Hörmann specjalnymi dyplomami wyróżnił osoby, które pracują w firmie od samego początku.
- "To dzięki nim udało się zbudować więź z klientami, zaufanie do produktów i rozszerzyć asortyment" – podkreślił.
Hörmann Polska – prestiż dla branży
Prezes Krzysztof Horała uhonorowany też został przez Zarząd Związku Polskie Okna i Drzwi. Pamiątkowy medal wręczono mu w podziękowaniu za aktywne uczestnictwo w pracach Związku, wspieranie branży oraz liczne inicjatywy będące odpowiedzią na potrzeby rynku. Jedną z nich są działania mające przywrócić zawód montera stolarki budowlanej. Prezes zarządu ZPOiD Janusz Komurkiewicz podkreślił, że kojarzona z najwyższej jakości produktami marka Hörmann podnosi prestiż całego związku.
Architektura jest ważna
Nie byłoby jednak dobrych produktów, gdyby nie architekci i dobra architektura.
- "Poza architekturą nie ma życia" – te słowa znanego polskiego architekta Aleksandra Franty przywołał Filip Springer w swoim wykładzie na temat estetyki współczesnej architektury przemysłowej. Dziennikarz i autor książek o architekturze udowadniał jak bardzo wpływa ona na nasze życie i jak wielką rolę - społeczną i kulturotwórczą - spełnia. Podczas panelu dyskusyjnego, prowadzonego wspólnie z profesor Ewą Kuryłowicz i architektem Natalią Paszkowską, zastanawiał się też, dlaczego polskie pracownie architektoniczne nie chwalą się realizacjami projektów dla przemysłu. Przytaczając przykłady architektonicznych rozwiązań odwołujących się do dziedzictwa przemysłowego, uczestnicy dyskusji zgodzili się jednak, że polska architektura przemysłowa nieobecna jest w debacie o jakości architektury.
Tymczasem, jak podkreślił Krzysztof Horała - dyskusja taka jest konieczna.
- "Bowiem to architekci wyznaczają kierunek, w którym podążają producenci, kierunek, w którym rozwijają się produkty. To oni stawiają wyzwania projektantom w fabrykach i określają trendy, zarówno w zakresie designu i jak funkcjonalności produktów. Im więcej dobrej architektury, tym więcej dobrych produktów" - podsumował dyskusję Krzysztof Horała.
Uroczystą jubileuszową galę zorganizowaną z okazji 25-lecia firmy Hörmann Polska zakończył koncert multiinstrumentalisty, kompozytora muzyki elektronicznej Wojciecha Grabka oraz wokalistki Mai Koman.
źródło i zdjęcia: HÖRMANN POLSKA Sp. z o.o.