Jako podkreślają przedstawiciele ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku , badanie jest przeprowadzane na dużej próbie, dzięki czemu jego wyniki są wiarygodne i gwarantują jakość.
W przeprowadzonym badaniu blisko 40% ankietowanych wskazało, że najbardziej znaną marką profili PVC jest aluplast®, to wynik, który znacząco przewyższa pozostałe wskazania. Warto również zwrócić uwagę, że prawie 36% nie wskazało żadnej marki, co może potwierdzać tylko fakt, że budowanie świadomości marki tego typu produktów jest dosyć trudne i często konsumenci nie identyfikują zarówno marek okien, jak też poszczególnych komponentów.
Źródło: badanie omniASM 2016, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku
Dzięki przeprowadzonemu badaniu mamy również możliwość przeprowadzenia wielowymiarowej analizy znajomości marek profili okiennych w zależności od różnych kryteriów jak płeć, wielkość miejscowości zamieszkania czy też wykonywanego zawodu. Analizując znajomość marek profili w poszczególnych województwach zauważyć można, że najwyższą znajomość marki aluplast deklarują mieszkańcy województw wielkopolskiego ( aż 51%), śląskiego (50,4%) i świętokrzyskiego (45,4%). Dla pozostałych województw marka aluplast również osiągnęła wysokie wyniki: lubuskie (45%), podkarpackie (44%), małopolskie (43%), lubelskie (41%) i kujawsko-pomorskie (40%).
Odwrotnie niż to miało miejsce rok temu, większą znajomością marki aluplast wykazali się mężczyźni (45%) niż kobiety ( 35%).
Tegoroczne badanie znajomości marek profili okiennych z PVC jest już drugą edycją. Pierwsze badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2015 r. , a z jego wynikami można zapoznać się na stronie: https://www.aluplast.com.pl/asm-centrum-badan-i-analiz-rynku-zbadal-znajomosc-marek-profili-okiennych-z-pvc
źródło i zdjęcie: Aluplast