W tegorocznej kampanii Bathroom Poetry Villeroy & Boch prezentuje sylwetki współpracujących z marką projektantów i pokazuje ich spojrzenia na wzornictwo. Bohaterem najnowszej odsłony cyklu jest niemiecki twórca Oliver Schweizer, z którym Villeroy & Boch pracuje już od ponad dwóch dekad. Projektant z sukcesem potrafi łączyć codzienność z estetyką. Ma to swoje odzwierciedlenie nie tylko w jego kolekcjach, lecz także w licznych międzynarodowych nagrodach za design. W tym roku zaprojektowana przez niego kolekcja Legato otrzymała jedną z najważniejszych nagród w dziedzinie wzornictwa – Red Dot Design Award 2016.
Łazienkowe projekty Olivera Schweizera wprowadzają do wnętrza spokój i harmonię. Ich głównym zadaniem jest stworzenie atmosfery relaksu. Bo jak twierdzi projektant – dobry design sprzyja dobremu samopoczuciu, które możemy osiągnąć wówczas, gdy czujemy się komfortowo. Kolekcje Olivera Schweizera zaprojektowane dla marki Villeroy & Boch łączą takie cechy, jak purystyczne kształty i duże płaszczyzny, mw znacznym stopniu zainspirowane wzornictwem skandynawskim. W pracy Schweizer korzysta z wieloletniego doświadczenia swojego studia projektowego Schweizer Design Consulting zdobytego w najróżniejszych dziedzinach – od przemysłu samochodowego przez biuro i dom aż po sektor zdrowia, styl życia i sport. Dzięki temu doskonale potrafi przenosić do łazienki technologie i pomysły aranżacyjne, które nie tylko wpływają na jej estetykę, lecz także uprzyjemniają w niej pobyt.
Kolekcja Legato, nagrodzona prestiżową statuetką Red Dot Design Award 2016, jest wyrazem zamiłowania projektanta do dużych powierzchni. Istotą Legato są proporcje. Proste linie ceramiki w połączeniu z purystycznymi meblami nadają łazience stylowy i elegancki wygląd. Projektant poprzez charakterystycznie ścięte krawędzie tworzy ciekawy kontrast optyczny: umywalka lub blat zdaje się unosić nad szafką. Efekt lekkości został dodatkowo wzmocniony przez zintegrowane oświetlenie LED umieszczone pod umywalką. Światło dla Olivera Schweizera jest niezwykle ważnym elementem – to ono wprowadza do wnętrza nastrój. Wyrazem tego poglądu są zaprojektowane dla Villeroy & Boch podświetlane szafki My View 14 oraz lustra More to See 14, które posiadają możliwość regulacji jasności i barwy światła – od ciepłej do zimnej bieli.
W pierwszej odsłonie cyklu Bathroom Poetry Villeroy & Boch inspirował do poszukiwania stylu wraz z postaciami ze świata mody: hołdującym klasyce duetem Kaviar Gauche, ceniącym nowoczesne formy Kilianem Kernerem oraz wielbicielką natury Tatianą Patitz. Tegoroczną kampanię zainaugurowała projektantka Gesa Hansen, która dla Villeroy & Boch zaprojektowała kolorowe umywalki Artis. Kolejna odsłona należała do holenderskiego duetu: Chrisa Hegemana i Johana de Groota, twórców m.in. wanny Loop&Friends. Ostatnim bohaterem tegorocznej edycji jest niemiecki projektant Oliver Schweizer.
źródło i zdjęcia: Villeroy & Boch