23 czerwca 2016 r. w Venecia Palace w Michałowicach k. Warszawy odbyła się Gala Wręczenia Nagród Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2016. Wśród licznie zgromadzonych gości znaleźli się przedstawiciele producentów materiałów budowlanych, organizacji zrzeszających wykonawców, stowarzyszeń branżowych i partnerów biznesowych. Za sukcesy w kreowaniu silnej marki na rynku materiałów budowlanych w 2016 roku w kategorii "Profile okienne PVC" ponownie wyróżniona została firma aluplast. Niezmiennie celem projektu Budowlana Marka Roku było wyłonienie najlepszych, zdaniem fachowców, marek materiałów budowlanych, a tegoroczna edycja okazała się rekordowa, jeśli chodzi o liczbę firm aplikujących o tytuł Budowlanej Marki Roku.
- "Przede wszystkim jest to unikalne na polskim rynku przedsięwzięcie, ze względu na jego badawczy, niezależny charakter i ogromny zasięg. Ranking oferuje producentom trzy główne korzyści – wiedzę o pozycji własnej i konkurencji, promocję wśród klientów oraz prestiż. Wiedza o rynku to podstawa niezbędna do planowania działań strategicznych, koniecznie należy ją zdobywać i wykorzystywać. Umożliwiamy to, czy to poprzez badania udziałów rynkowych i badania satysfakcji, czy też poprzez raporty, które otrzymują uczestnicy Rankingu Budowlana Marka Roku. My pracujemy na obu ścieżkach, dzięki czemu producent ma dostęp do pełnego obrazu rynku, a dzięki takim narzędziom wspierającym może zdecydować o działaniach marketingowych. Producent biorący udział w Rankingu Budowlana Marka Roku dowiaduje się o pozycji poszczególnych marek na rynku, o ich postrzeganiu przez wykonawców. Na tej podstawie może ocenić czy jego działania, które podejmuje z firmami wykonawczymi przynoszą skutek nie tylko w aspekcie sprzedażowym, ale także - a może przede wszystkim, wizerunkowym. Po drugie, jego marka uczestniczy w szerokiej gamie działań promocyjnych zarówno w mediach, jak i wśród wykonawców, którzy otrzymują informację zwrotną na temat preferencji całego środowiska. Inwestorzy z kolei mogą się opierać na rankingu wykonawców podejmując decyzje zakupowe". – podsumowuje Joanna Florczak-Czujwid – Senior Project Managera ASM i Kierownika Projektu.
Tytuły i wyróżnienia Budowlanej Marki Roku są przyznawane według następujących kryteriów: częstotliwości stosowania marki, najwyższej dostępnej na rynku jakości i najlepszej relacji ceny do jakości. Dla każdej kategorii produktowej niezależne badania realizowane są na reprezentatywnej próbie. Na podstawie badań, przez zespół ASM przygotowywane są raporty rynkowe - opracowania dla każdej kategorii produktowej. Tytuły i wyróżnienia przypadają w udziale tym markom, do których klienci są najbardziej przywiązani bo zapewniają one określone, pozytywne doświadczenia.
- "Już od kilu lat, zarówno na bazie przeprowadzanych badań, ale również informacji z rynku, możemy zauważyć, że klienci coraz częściej stawiają na jakość i innowacyjność w zakresie wyboru materiałów budowlanych". – komentuje Marcin Szewczuk, Marketing Manager aluplast sp. z o.o
Tym bardziej cenimy sobie to wyróżnienie potwierdzające, że te dwie cechy są w kontekście marki aluplast® bardzo wysoko oceniane przez wykonawców. W naszym przypadku niezwykle duży wpływ na ostateczną ocenę ma to, w jaki sposób na bazie naszych profili zostaną wyprodukowane i zaoferowane okna. Tak więc ta nagroda jest również w dużej mierze docenieniem pracy naszych klientów, którzy produkują i sprzedają okna. Chcielibyśmy w związku z tym również im przy tej okazji podziękować i pogratulować.
Pomysłodawcą i organizatorem Rankingu Budowlana Marka Roku jest firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku – istniejący od 1996 roku instytut, który jest liderem badań marketingowych dla przedsiębiorstw z sektora budowlanego. Wyróżnienia Budowlanej Marki Roku wręczane są podczas specjalnej Gali, która stanowi uhonorowanie najlepszych firm budowlanych na polskim rynku. Wyróżnianie są one w oparciu o Ranking Marek Budowlanych, opracowywany na podstawie ogólnopolskich badań przeprowadzanych również przez ASM.
źródło i zdjęcia: aluplast Sp. z o.o.