-"Oceniając pomysł z pewnością będziemy brać pod uwagę uwzględnienie zasad, którymi kieruje się IKEA. Liczymy na wiele ciekawych i kreatywnych konceptów, ale chcemy wyłonić ten, którego autor w pełni nas rozumie. W IKEA już na etapie projektu określana jest cena produktu, dobierane są najbardziej trwałe i przyjazne środowisku surowce. Cała produkcja jest w naszych rękach, więc mamy na nią wpływ na każdym jej etapie". – mówi Hugo Asplund, Country Sales Manager IKEA Retail i dodaje:
-"Nie tylko dbamy o jakość produkcji i warunki pracy osób u nas zatrudnionych, ale również kładziemy ogromny nacisk na racjonalną dystrybucję, czyli nie „wożenie powietrza”, ograniczanie niepotrzebnych kosztów czy zanieczyszczeń. Wszystkie te czynniki będziemy oceniać w nadesłanych zgłoszeniach konkursowych. To ciekawe wyzwanie dla uczestników, a dla nas zadanie, z którym mierzymy się na co dzień w IKEA".
IKEA poszukuje innowacyjnych, ale przede wszystkim dobrze przemyślanych pomysłów na produkty. Autorzy muszą wykazać się nie tylko kreatywnością, ale także pełnym zrozumieniem potrzeb klientów i ich życia w domu czy w pracy. Zgłoszenia konkursowe wcale nie muszą zawierać pomysłu na produkt uniwersalny. Wystarczy, że będzie miał jasno określoną grupę docelową, która będzie na tyle szeroka, żeby zapewnić mu sukces komercyjny.
-"W IKEA w Polsce, czuwamy nad całym procesem produkcji - od momentu jej rozpoczęcia, aż do chwili gdy gotowy produkt trafia do domu kolejnego zadowolonego klienta. Dzięki temu mamy pewność, że przedmioty sprzedawane w sklepach IKEA spełniają nasze wymagania, czyli łączą w sobie funkcjonalność, dobre wzornictwo i jakość, sprawiając, że domowe życie wielu ludzi staje się lepsze". – mówi Michał Pióro, Country HR Manager IKEA Retail.
I dodaje:
-"Zwycięzca konkursu będzie miał wyjątkową szansę poznać nasz unikalny model biznesowy z bliska, mając wpływ na realizację swojego pomysłu od początku do końca".
Dynamiczny rozwój IKEA w Polsce powoduje, że firma nieustannie poszukuje młodych, zdolnych osób nie tylko do centrali w podwarszawskich Jankach, ale również w różnych lokalizacjach, gdzie otwiera, lub planuje otworzyć nowe sklepy. Konkurs ma pokazać potencjalnym kandydatom unikalny model biznesowy, który odróżnia IKEA od innych firm z branży i pozwala tworzyć wyjątkowe miejsce pracy.
W tym roku IKEA organizuje łącznie trzy konkursy w ramach projektu "Studenckie metody". Studenci szkół artystycznych mogą sprawdzić się projektując pokój dzienny, który spełni oczekiwania całej rodziny. Natomiast trzeci konkurs został stworzony dla każdego, kto potrafi wcielić się jednocześnie w rolę sprzedawcy i klienta. W ramach zadania należy zaprojektować proces zakupowy, który pokaże krok po kroku drogę klienta od wyboru do zakupu. Zgłoszenia do wszystkich trzech konkursów można nadsyłać do 31 stycznia 2016 r.
Zapraszamy do udziału w przygodzie związanej z wprowadzaniem nowego produktu do sprzedaży w IKEA, a także do wzięcia udziału w pozostałych wyzwaniach. Szczegóły wszystkich konkursów IKEA dla studentów znajdują się na stronie www.studenckiemetody.pl
źródło i zdjęcia: IKEA