Projekt Premium Brand prowadzony jest od 2006 roku, a jego organizatorem jest Fundacja na rzecz reputacji marki "Premium Brand". Wybór na obszar badania reputacji wiąże się ze wzrostem znaczenia tego pojęcia w biznesie, jak również ze zmianą i rozwojem oczekiwań konsumentów. Do stworzenia silnego brandu nie wystarczy konkurencyjna oferta i dobra jakość produktów. Na reputację wpływają wszystkie działania marki lub firmy, a grono ich odbiorców jest bardzo szerokie – to między innymi konsumenci, kontrahenci, pracownicy.
Badanie Premium Brand zrealizował Dom Badawczy Maison na próbie ponad pięciu tysięcy osób. Objęło ono pięć wymiarów, które w największym stopniu decydują o reputacji, czyli: zaufanie do marki, referencje (skłonność polecania marki innym osobom), atmosferę medialną wokół marki, społeczne zaangażowanie (CSR), postrzeganie marki lub firmy jako pracodawcy.
Wyróżnienie zdobyte w oparciu o wyniki obejmujące tak szeroki obszar badawczy, jest dla nas szczególnie cenne – mówi Karina Zawadzka, Brand Manager marki Tikkurila. – Cieszymy się, że doceniana jest zarówno wysoka jakość naszych produktów, ich bezpieczeństwo i komfort użytkowania, jak też inne działania marki. Po nagrodzie Laur Konsumenta, którą niedawno odebraliśmy, jest to kolejne wyróżnienie przyznane w oparciu o badanie środowiska, w którym marka funkcjonuje – dodaje.
źródło i zdjęcia: Tikkurila