– Wspieranie interesów gospodarczych Polski za granicą, szczególnie zagranicznej ekspansji polskich przedsiębiorstw jest jednym z głównych zadań polskiej dyplomacji – powiedziała podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk 17 września 2014 w Warszawie podczas uroczystości wręczenia dyplomów laureatom VI edycji konkursu – To państwo swoją codzienną ciężką pracą i sukcesami, które odnosicie, jesteście naszymi najlepszymi ambasadorami i wnosicie bardzo duży wkład w kształtowanie wizerunku Polski za granicą – zwróciła się do przedstawicieli firm nagrodzonych w konkursie.
– Postrzegamy tę inicjatywę jako bardzo ważny element nie tylko uhonorowania tych przedsiębiorstw, które promują dobre standardy współpracy międzynarodowej, ale również wspierania firm, które odnoszą doskonałe sukcesy na rynkach zagranicznych i promują wizerunek Polski za granicą – mówiła dalej podsekretarz stanu MSZ.
Z kolei prezes Business Center Club Marek Goliszewski uważa, że: "przedstawiciele firm uhonorowanych w tegorocznej edycji konkursu budują siłę polskiej gospodarki oraz pozytywny obraz polskiego przedsiębiorcy nie tylko w naszym kraju, ale też poza jego granicami".
Zadaniem konkursu jest wyróżnianie przedsiębiorców osiągających sukcesy na rynkach międzynarodowych, promowanie dobrych praktyk biznesowych w kontaktach zagranicznych, jak również zacieśnianie współpracy przedsiębiorców z przedstawicielami polskich instytucji odpowiedzialnych za promocję polskiej gospodarki, kultury i inicjatyw społecznych. W tegorocznej edycji nagrodzono 73 przedsiębiorców w czterech kategoriach: eksporter, kreator rozwiązań XXI wieku, marka europejska i partner firm zagranicznych.
Hydro-Vacuum S.A. systematycznie zwiększa ekspansję na arenie międzynarodowej. Udział sprzedaży eksportowej w sprzedaży ogółem systematycznie rośnie. Kierunki eksportowe Hydro-Vacuum S.A. to nie tylko kraje Unii Europejskiej ale także Azja Południowo-Wschodnia czy Bliski Wschód.
Business Centre Club istnieje od 1991 r. Jest prestiżowym Klubem przedsiębiorców i największą w kraju organizacją indywidualnych pracodawców. Do BCC należy 2500 członków (osób i firm). Członkowie BCC, reprezentujący blisko 250 miast, skupiają się w 24 lożach regionalnych na terenie całej Polski. Do BCC należą przedstawiciele wszystkich branż, międzynarodowe korporacje, instytucje finansowe i ubezpieczeniowe, firmy telekomunikacyjne, najwięksi polscy producenci, uczelnie wyższe, koncerny wydawnicze i znane kancelarie prawne.
źródło i zdjęcia: Hydro-Vacuum S.A.