Analizując różnego rodzaju badania dostrzec można, że jakość oferowanych produktów oraz odpowiedni stosunek relacji ceny do jakości są najistotniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze klientów – komentuje Marcin Szewczuk, Marketing Manager aluplast sp. z o.o. – Tym bardziej cenimy sobie to wyróżnienie potwierdzające, że te dwie cechy są w kontekście marki aluplast® bardzo wysoko oceniane przez wykonawców.
Oczywiście w naszym przypadku niezwykle duży wpływ na ostateczną ocenę ma to, w jaki sposób na bazie naszych profili zostaną wyprodukowane i zaoferowane okna. Tak więc ta nagroda jest również w dużej mierze docenieniem pracy naszych klientów, którzy produkują i sprzedają okna. Chcielibyśmy w związku z tym również im przy tej okazji podziękować i pogratulować.
Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone na próbie odrębnie dobranej dla każdej z grup asortymentowych materiałów budowlanych (badanie przeprowadzono na ok. 2000 firm wykonawczych).
Wykonawcy wskazywali m.in.: marki budowlane najwyższej jakości, marki budowlane o najlepszej relacji cena do jakości oraz marki budowlane najchętniej wybierane. Budowlaną marką roku danej kategorii asortymentowej zostaje marka, która osiągnęła najwyższą ocenę ważoną, tj.:
- marka uznawana za markę najwyższej jakości w porównaniu z konkurencją (waga 40%)
- marka o najlepszej relacji ceny do jakości (waga 30%)
- marka najczęściej stosowana przez wykonawców (waga 30%)
Pomysłodawcą i organizatorem Rankingu Budowlana Marka Roku jest firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku – istniejący od 1996 roku instytut, który jest liderem badań marketingowych dla przedsiębiorstw z sektora budowlanego. Wyróznienia Budowlanej Marki Roku wręczane są podczas specjalnej Gali, która stanowi uhonorowanie najlepszych firm budowlanych na polskim rynku. Wyróżnianie są one w oparciu o Ranking Marek Budowlanych, opracowywany na podstawie ogólnopolskich badań przeprowadzanych również przez ASM.
źródło i zdjęcia: ALUPLAST