Całe stoisko koncernu zostało podzielone na cztery strefy dla poszczególnych marek: UZIN, Pallmann, WOLFF oraz RZ. Każda ze stref miała wydzielone miejsce do prowadzenia rozmów biznesowych oraz pole robocze, w obrębie którego odbywały się prezentacje produktów oraz pokazy ich zastosowania.
- Jak mało które targi, DOMOTEX ukazuje przedsmak trendów, które będą obowiązywały w kolejnych latach. Zdecydowanie widać, że nasza branża toczy swego rodzaju wyścig zbrojeń promując swoje najnowsze rozwiązania i produkty – podsumowuje tegoroczną imprezę Dariusz Turski, Brand Manager marki Pallmann.
- Dużo do myślenia dała ekspozycja producentów podłóg drewnianych w sąsiadującym pawilonie. Praktycznie 95% prezentowanych produktów stanowiły podłogi fabrycznie wykończone. Warto się zastanowić czy to już obowiązujący trend rynkowy czy też producenci tradycyjnych podłóg nie inwestują w tego typu targi. Bardzo bogata była natomiast oferta producentów z Europy Wschodniej oraz z Chin.
W strefie marki UZIN dominowała rewolucyjna technologia klejenia switchTec®, która pozwala na błyskawiczną i bezproblemową zmianę wykładziny elastycznej lub dywanowej. switchTec® jako świetna alternatywa dla płynnych klejów, umożliwia szybki i czysty montaż wykładziny nawet przez osoby w tym fachu niewprawione. Materiał nośny – folia polietylenowa Sigan® - jest fabrycznie dwustronnie pokryta klejem dyspersyjnym, który jest następnie suszony, a cały materiał zawijany w rolki. Obok błyskawicznego montażu system switchTec® ma jeszcze jedną zaletę – równie łatwo można zdemontować wykładzinę przymocowaną za jego pomocą. To idealne rozwiązanie dla lubiących zmiany!
W strefie UZINa sporo mówiło się także o ekologii – podkreślając znaczenie środków minimalizujących wpływ na środowisko naturalne oraz zdrowie użytkowników pomieszczeń. Dobrym przykładem takiego rozwiązania jest klej kontaktowy UZIN WK 222, z którym również można było zapoznać się podczas minionego DOMOTEKSU. Klej ten przeznaczony jest do montażu wykładzin, profili i listew. Dzięki temu, że nie zawiera rozpuszczalników jest całkowicie bezpieczny w zastosowaniu i nie ma negatywnego wpływu na środowisko. Gwarantuje także zdrowy klimat w pomieszczeniach mieszkalnych, co ma ogromne znaczenie dla klientów.
Na innowacje postawił też Pallmann, w którego strefie prym wiodły przede wszystkim nowości – debiutujące na rynku Pall-X 333 COLOR oraz Pall-X ZERO. Oba środki mają szansę dokonać prawdziwej rewolucji zakresie wykańczania podłóg drewnianych. Pall-X 333 to dwuskładnikowy grunt olejowy, który można stosować pod lakiery na bazie wodnej oraz olej Magic 2K. Od 2014 roku będzie również dostępny w wersji Color – w kolorystyce identycznej jak w przypadku oleju Magic 2K COLOR - białej, czarnej, czerwonobrązowej, szarej i ciemnobrązowej. Grunt zapobiega powstawaniu mało efektowych przebarwień oraz śladów po prowadzeniu wałka. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy stosować jeden nowoczesny podkład koloryzujący zarówno pod lakiery, jak i oleje. Najważniejszą cechą tego systemu jest brak problemów powstających podczas nakładania tradycyjnych bejc. Można go stosować zarówno do drewna krajowego, jak i egzotycznego. Zapewnia doskonałą przyczepność lakierów wodnych, a dodatkowo poprawia optykę podłogi.
Drugą nowością, która przyciągała uwagę odwiedzających strefę marki Pallmann, był dwukomponentowy lakier na bazie wodnej – całkowicie pozbawiony rozpuszczalników Pall-X ZERO. Poza ekologicznym aspektem tego rozwiązania, wyróżnia go także nietypowy efekt – powłoka, którą tworzy na powierzchni drewna jest ultramatowa, porównywalna do wykończenia podłogi olejem. Lakier ten charakteryzuje się również bardzo wysoką wytrzymałością użytkową.
Specjaliści związani z marką WOLFF postawili z kolei na prezentacje zastosowań maszyn i narzędzi do montażu podłóg. Odwiedzający mieli okazję zobaczyć w akcji m.in. nową maszynę Stripper przeznaczoną do dużych powierzchni, a także kompaktowy Stripper Cayman służący do usuwania wykładzin podłogowych oraz szlifierkę MAMBO, która poradzi sobie z każdą nierównością podłoża. Nie zabrakło także pokazów zastosowania drobnych narzędzi marki WOLFF – noży, liniałów, przecinaków.
W strefie marki RZ również skupiono się na praktyce. Odwiedzający mogli zobaczyć jak sprawdza się „w praniu” dwuskładnikowy preparat olejowy RZ Refresher, który służy do retuszowania lekkich zarysowań i oznak zużycia wykładzin winylowych. Nie zabrakło także wydajnego i łatwego w zastosowaniu lakieru nawierzchniowego do wykładzin RZ Turbo Plus i jego pozbawionego rozpuszczalników odpowiednika RZ Turbo Protect Zero.
Nowości zaprezentowane przez marki z Grupy UZIN w Niemczech z pewnością zagoszczą także na rodzimym rynku. Innowacyjne podejście do rozwiązywania współczesnych problemów związanych z montażem podłogi, jest wszak powszechnie doceniane przez fachowców z branży. Kolejne spotkanie z targowymi prezentacjami UZINa na tak szeroką skalę odbędzie się za rok – tym razem w Monachium na największych europejskich targach budowlanych BAU.
źródło i zdjęcia: Uzin Polska