Zielona wizja marki OknoPlus. "Dążenie do bycia eko to nasz obowiązek"

Troska o środowisko naturalne, budowanie marki w oparciu o zasadę zrównoważonego rozwoju oraz propagowanie świadomości dotyczącej konieczności ograniczenia emisji - to nie tylko przyciągające uwagę hasła reklamowe, ale standard, który powinien być wspólnym celem odpowiedzialnych, nowoczesnych firm.

Zielona wizja marki OknoPlus. "Dążenie do bycia eko to nasz obowiązek"
OknoPlus Okna z PVC i aluminium
Dane kontaktowe:
12 277 57 00, 0 800 13 00 54 (infolinia)
Zgodna 55 30-444 Kraków-Libertów

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

W rzeczywistości toczy się walka o ważne kwestie - zdrowie naszej planety oraz los przyszłych pokoleń, a te są w dużej mierze uzależnione nie tylko od wyborów dokonywanych przez konsumentów, ale także od sposobu, w jaki producenci podchodzą do swojej działalności. Szczególną odpowiedzialność za duży wpływ na środowisko ponoszą firmy z sektora budowlanego. Marka OknoPlus stara się przyczynić do lepszego jutra, a jej ekologiczne inicjatywy są doceniane zarówno przez klientów, jak i przez branżę.

Obecnie, zmiany klimatyczne oraz powiązane z nimi problemy stają się coraz bardziej palącą kwestią, która wymaga podjęcia konkretnych działań, wykraczających poza jedynie debatę. Ważne jest, aby skupić się na wprowadzaniu świadomych zmian w przemyśle, przedefiniowaniu cyklu życia produktów, racjonalnym zarządzaniu zasobami, a przede wszystkim skierowaniu naszej uwagi na wykorzystanie źródeł energii odnawialnej oraz wysokiej jakości materiałów, które stanowią fundament nowoczesnej architektury.

Eksperci jednogłośnie wskazują, że sektor budowlany obecnie odpowiada za około 40% globalnych emisji gazów cieplarnianych, w tym dwutlenku węgla (CO2), a aż 28% tych emisji wynika wyłącznie z działalności związanej z eksploatacją budynków. Pozostały procent stanowi ślad węglowy wpisany w sam proces produkcji, który jest nieefektywny.

OknoPlus otrzymał złoty Laur Konsumenta 2023
OknoPlus otrzymał złoty Laur Konsumenta 2023

W obliczu tych wyzwań, OknoPlus podejmuje działania, oferując rozwiązania doskonale wpisujące się w ideologię przyjazną dla środowiska. Ich energooszczędne, wysokiej jakości okna zdobywają kolejne nagrody, a marka właśnie otrzymała złoty Laur Konsumenta 2023 za pierwsze miejsce w kategorii strategii ekologicznych w biznesie/przemyśle.

Wszystko zaczyna się od deski kreślarskiej

Każda produkcja okien ma konsekwencje dla środowiska, a to właśnie od producentów zależy, jak duży wpływ ten proces będzie miał na nasze otoczenie. Promowanie zrównoważonej produkcji, redukcja śladu węglowego, wykorzystanie energii odnawialnej oraz rozwijanie gospodarki obiegu zamkniętego stają się kluczowe w tej kwestii.

– "Od 2023 roku współpracujemy ze szwajcarską firmą AXPO, która zaopatruje nasz zakład w energię pochodzącą w całości ze źródeł odnawialnych, co czyni z OknoPlus świadomego i odpowiedzialnego producenta, dumnie legitymującego się Certyfikatem Zielonej Energii" – mówi Elżbieta Łyś, ekspertka marki OknoPlus.

– "Hołdując zasadzie zero waste, oddajemy do recyklingu odpady PVC, które po przetworzeniu zostają ponownie użyte do produkcji nowych profili. Szacuje się, że przetworzenie jednej tony PCV pozwala zredukować emisję szkodliwego CO2 aż o 2 tony, co bezpośrednio przekłada się na jakość powietrza i stan środowiska, w którym żyjemy. Dla zobrazowania skali: w 2022 odsprzedaliśmy 36 ton odpadów PCV do recyklingu, czyli przyczyniliśmy się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery aż o 72 tony" – dodaje.

Już na etapie planowania, niezależnie czy dotyczy to nowego produktu, czy budynku, inwestorzy powinni mieć pełną świadomość tego, jak ich decyzje wpłyną na stan środowiska i ekosystemu.

– "Projektując drzwi i okna, priorytetem staje się dla nas oddanie w ręce klientów rozwiązań, które łączą najwyższe parametry techniczne oraz doskonałe wzornictwo, a do tego oferują użytkownikom cały wachlarz wartości dodanych" – mówi ekspert marki OknoPlus.

W dzisiejszych czasach rozsądne wybory ekologiczne są niezwykle istotne, a inwestycja w takie rozwiązania przynosi korzyści na dwóch płaszczyznach. Kiedy postawimy na wysoką jakość, budujemy bezpieczne i przyjazne dla środowiska rozwiązania. Ten fakt szczególnie widoczny jest w kontekście okien.

Przez niską jakość przeszklenia może uciekać nawet 30% ciepła, co prowadzi do straty oszczędności, które wydajemy na rosnące rachunki za energię. Natomiast inwestując w energooszczędne i ekologiczne okna, nie tylko oszczędzamy na dogrzewaniu wnętrz, ale również nie zwiększamy emisji gazów do atmosfery. W tym przypadku związek między czystym sumieniem a czystym powietrzem jest oczywisty.

Rozwiązania marki OknoPlus ostały zaakceptowane i uwzględnione na specjalnej liście rządowej, obejmującej urządzenia i materiały spełniające wymogi programu Czyste Powietrze
Rozwiązania marki OknoPlus ostały zaakceptowane i uwzględnione na specjalnej liście rządowej, obejmującej urządzenia i materiały spełniające wymogi programu Czyste Powietrze

Propozycje marki OknoPlus, niezależnie od tego, czy są wykonane z aluminium czy PVC, przewyższają wymagania stawiane przez Warunki Techniczne. Posiadają wartość Uw na poziomie 0,7 W/m²K, co sprawia, że doskonale sprawdzają się zarówno w domach energooszczędnych, jak i pasywnych. Wykorzystane materiały są certyfikowane i należą do najlepszych na rynku, a po zakończeniu cyklu życia okna mogą zostać poddane recyklingowi. Co więcej, flagowe rozwiązania marki OknoPlus zostały uwzględnione na rządowej liście urządzeń i materiałów kwalifikujących się do programu Czyste Powietrze.

Wewnętrzne inicjatywy to tylko pół sukcesu

Wzmacnianie działań na rzecz bezpiecznej przyszłości wymaga uwzględnienia edukacji i promocji idei zielonego budownictwa. W celu wzmocnienia tych działań, OknoPlus postanowił dołączyć do Koalicji Termomodernizacji - organizacji, której priorytetem jest kompleksowe szkolenie przedstawicieli handlowych i dealerów stolarki okiennej w zakresie dofinansowań programów rządowych.

– "Od początku działania OknoPlus wspieramy naszych klientów w wyborze ekologicznych rozwiązań, które zatroszczą się o ich komfort, oszczędności oraz kondycję planety" – mówi Dawid Mickiewicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu OknoPlus.

– "Wstępując do Koalicji Termomodernizacji, zagwarantujemy inwestorom pełną opiekę podczas składania wniosku o dotację w ramach Programu Czyste Powietrze, a to oznacza, że zakup wysokiej jakości stolarki otworowej będzie w zasięgu większej liczby gospodarstw domowych. Podpowiemy, na jakie rozwiązania najlepiej postawić, jakie dokumenty przygotować oraz krok po kroku przejdziemy z inwestorami przez zawiłości wniosku pozwalającego na zdobycie dofinansowania. Im więcej energooszczędnych, efektywnych energetycznie budynków, tym większe korzyści dla procesu dekarbonizacji środowiska" – dodaje.

Na mocy przepisów Europejskiego Prawa Klimatycznego, państwa członkowskie Unii Europejskiej mają obowiązek zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o co najmniej 55% do roku 2030. W rezultacie, termomodernizacja i promowanie ekologicznych rozwiązań stały się integralną częścią rozwoju sektora budowlanego, a marka OknoPlus odgrywa istotną rolę jako prekursor tych inicjatyw.

źródło i zdjęcia: OknoPlus