W przypadku Panasonic, warunkiem skorzystania z gwarancji jest montaż pompy ciepła przez Akredytowanego Instalatora. Ich lista jest duża i obejmuje cały kraj. Każdy Akredytowany Instalator powinien mieć dostępny do wglądu przez klienta certyfikat potwierdzający aktualne uprawnienia w zakresie doboru, montażu, uruchomienia oraz diagnostyki pomp ciepła Panasonic. W przypadku wątpliwości, klient zawsze może zweryfikować uprawnienia kontaktując się z infolinią Panasonic, czy poprzez formularz na stronie internetowej Systemy ogrzewania i chłodzenia firmy Panasonic - Polska.
Wybór akredytowanej firmy instalacyjnej niesie za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim, montaż urządzenia odbywa się według ściśle określonych wytycznych Panasonic, co gwarantuje wysoką jakość świadczonych usług. Dodatkowo, jeśli urządzenie jest podłączone do Aquarea Service Cloud Aquarea Service Cloud - Aquarea+ (panasonic.eu), instalator ma możliwość zdalnego monitorowania pracy pompy ciepła, jej diagnozy, czy nawet serwisu 24/7
Akredytowane Firmy Instalacyjne mają również obowiązki wobec klientów. Należy do nich kompleksowa obsługa klientów, pełna diagnoza pompy ciepła w przypadku nieprawidłowego działania oraz wykonywanie okresowych przeglądów gwarancyjnych zgłoszonych przez użytkownika. Priorytetowe i rzetelne rozpatrywanie zgłoszeń reklamacyjnych oraz zgłaszanie awarii urządzenia do Panasonic w trakcie trwania gwarancji również należą do ich obowiązków.
Maciej Góralski,
ekspert firmy Panasonic