GASPOL został nagrodzony za innowacyjny system zarządzania relacjami z
Klientami i partnerami biznesowymi. W skład systemu wchodzą m.in.
oprogramowanie ERP, telemetria, wirtualny doradca, portal klienta oraz
Pióro Cyfrowe. Nagrodę przyznało Forum Biznesu oraz Polska Akademia
Nauk.
Data publikacji: 2011-12-13
Data aktualizacji: 2011-12-13
W tym roku naukowcy z Polskiej Akademii Nauk docenili Digital Customer Service - jedyną w swoim rodzaju kompilację nowoczesnych technologii, która umożliwia interaktywną i wielokanałową komunikację firmy z otoczeniem biznesowym. Nagrodzony system GASPOLU łączy możliwości Internetu, technologii informacyjnych, technik sztucznej inteligencji z nowoczesnymi urządzeniami.
Cieszę się, z tak prestiżowej nagrody i bardzo za nią dziękuję. Dla mnie jest ona potwierdzeniem spójności tego, co robimy na co dzień i tego, jak jesteśmy postrzegani. W GASPOLU innowacyjność jest motorem wzrostu. Wspieramy ją procesami zarządczymi, wszystkimi dostępnymi narzędziami i kulturą organizacyjną. Wychodzę z założenia, że nawet w trudnych czasach, gdy zaciskamy pasa, istnieje możliwość rozwoju, wprowadzania nowych rozwiązań, które spodobają się Klientom i odpowiedzą na ich rosnące potrzeby.- mówi Sylwester Śmigiel, Prezes Zarządu GASPOLU,
Składniki Digital Customer Service
AXAPTA – aplikacja ERP firmy Microsoft obsługująca ponad 90 proc. procesów firmy. W przypadku Gaspolu ponad 40 % to moduły dedykowane, niedostępne w innych systemach ERP.
TELEMETRIA –pozwala na automatyczne dokonanie odczytu zużycia gazu i przesłanie go do GASPOLU za pomocą SMS-a, na tej podstawie wystawiana jest faktura. Klient płaci tylko za taką ilość paliwa, jaką zużył w rozliczeniu miesięcznym, bez konieczności pamiętania o zamawianiu gazu i wnoszenia jednorazowej płatności za napełnienie zbiornika.
Portal Klienta - część Axapty, pozwala klientowi na pozyskiwanie informacji o bieżącym saldzie finansowym, zużyciu gazu, fakturach, umożliwia złożenie zamówienia z podaniem dogodnej daty i godziny dostawy, ustawienie powiadamiania (SMS) o zaplanowanych dostawach gazu. W portalu klienta udostępnione są też aplikacje na urządzenia mobilne.
Wirtualny Doradca Energetyczny (awatar) – dostępny w serwisie internetowym ( i ) program komputerowy, wykorzystujący metody i techniki sztucznej inteligencji, umożliwiające rozmowę z użytkownikiem w języku naturalnym. Posiada niezbędne dane na temat firmy, oferty, specyfiki działalności i potrafi dobrać rozwiązanie energetyczne do potrzeb pytającego.
Digitalizacja EDI – wprowadzenie EDI (transferu biznesowych informacji transakcyjnych), obejmującego m.in. ponad 20 tys. teczek klientów wraz z automatyczną archiwizacją. Eliminuje to wielokrotne wprowadzanie danych oraz zwiększa dokładność przepływu informacji.
D-pen - (digital pen) – innowacyjne rozwiązanie, które przenosi dane z umowy papierowej do systemu AXAPTA (wysyła ją jako plik PDF) w czasie rzeczywistym, w trakcie wypełniania umowy u klienta, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych do systemu. W ten sposób dokument zostaje od razu wysłany na skrzynkę mailową klienta.