Szybkie napędy do bram wjazdowych i garażowych

Artykuł promocyjny
Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 6-9 minut
Szybkie napędy do bram wjazdowych i garażowych

Napędy obsługujące bramy wjazdowe oraz garażowe powinny być szybkie, bezpieczne i bezawaryjne. Wszystkie te kryteria spełniają siłowniki firmy Beninca Polonia, które pod względem jakości i zastosowanych w nich rozwiązań plasują się w absolutnej czołówce dostępnych na rynku siłowników.

aktualizacja: 2019-11-12 08:36:41

Obecnie najbardziej popularne są bramy przesuwne, które otwierają się na bok, na prawą lub lewą stronę, równolegle do ogrodzenia. Jedynym wymogiem przy montażu takiej bramy jest konieczność zapewnienia kilku metrów wolnej przestrzeni w obrębie ruchu skrzydła. Brama przesuwna nie wymaga długiego i równego podjazdu. Może być samonośna (wówczas musi mieć tzw. przeciwwagę) lub opierać się na rolkach, które poruszają się we wmontowanej w podłoże szynie.

Aby brama automatycznie się otwierała potrzebny jest siłownik, który wprawi ją w ruch. Świetnym rozwiązaniem może być tu napęd BULL624 TURBO firmy Beninca Polonia, który jest najszybszym napędem na rynku, dedykowanym do bram o masie do 600 kg. Otwiera on skrzydło z prędkością 25 m na minutę (5-metrowa brama otwiera się całkowicie w ciągu 12 sekund), a więc dwukrotnie szybciej niż siłowniki innych firm. Ma to duże znaczenie, gdy brama znajduje się przy ruchliwej drodze i zależy nam na jak najszybszym wjechaniu się na posesję, ale także wtedy, gdy spieszymy się i chcemy jak najszybciej wyjechać z domu.

Dowiedz się więcej o napędzie BULL624 TURBO: https://beninca.pl/produkt/bull624-turbo/

Siłownik BULL624TURBO - funkcjonalność i bezpieczeństwo

Kupując siłownik do bramy warto sprawdzić, w jaki sposób zwalniana jest blokada skrzydła. Przydaje się to wówczas, gdy nastąpi przerwa w dostawie prądu lub chcemy wykonać prace konserwacyjne wrót. Zwykle napęd odłącza się ręcznie za pomocą klucza (podczas odblokowania w napędzie Bull624 TURBO czujnik bezpieczeństwa odcina zasilanie silnika). Alternatywą dla zasilania sieciowego może być zasilanie akumulatorowe. W obudowie siłownika BULL624 TURBO zarezerwowano miejsce na aż dwa akumulatory, które zapewnią bramie ciągłość pracy.

W bramach automatycznych ważne są także systemy oraz rozwiązania zapewniające wygodę i bezpieczeństwo zarówno domownikom, jak i gościom. Jednym z ciekawszych jest funkcja furtki, czyli częściowego otwarcia bramy. Innym fotokomórka, wykrywająca ruch przejeżdżającego samochodu. Dzięki temu nie trzeba pamiętać o zamykaniu wrót pilotem po wyjechaniu z posesji, bo same zamkną się po zaprogramowanym przez nas czasie. Z kolei funkcja łagodnego startu i domknięcia bramy zapewnia cichą i stabilną pracę skrzydła. Wszystkie te udogodnienia można zaprogramować w pamięci napędu.

BULL624 TURBO wyposażony jest również w dwa uzupełniające się systemy bezpieczeństwa, chroniące pieszych, zwierzęta i samochody przed przycięciem lub zgnieceniem. Pierwszym z nich jest enkoder czyli czujnik kontrolujący ruch i położenie bramy. Gdy zamykające się skrzydło natrafi na przeszkodę, znajdujący się w centrali sterującej specjalny moduł reaguje na wzrost siły potrzebnej do zamknięcia się bramy zablokowaniem jej i zmianą kierunku ruchu. Enkoder współpracuje ściśle z zabezpieczeniem amperometrycznym, które przy kontakcie z przeszkodą odcina napięcie od silnika (to powoduje zatrzymanie się skrzydła).

Do programowania ustawień napędu służy wyposażona w wyświetlacz LCD centrala, która znajduje się nad silnikiem, dzięki czemu jest do niej łatwy i wygodny dostęp.

Dowiedz się więcej o napędach do bram: https://beninca.pl/kategoria-produktu/be-turbo

Turbo napęd do bramy garażowej

Napęd TURBO zastosowano także w siłownikach do bram skrzydłowych i garażowych. W tych ostatnich występuje on w wersji JIM.3 ESA TURBO i podnosi, a potem także opuszcza bramę z prędkością 15,5 m na minutę. Ta szybkość jest ważna zwłaszcza zimą, bo z garażu, który często znajduje się w bryle domu, nie ucieka ciepłe powietrze.

Moduł JIM.3 ESA TURBO jako jedyny na rynku ma wbudowany system ESA (patent Beninca) co oznacza, że jest siłownikiem w klasie energetycznej A+, pobierającym w stanie spoczynku zaledwie 8 mA energii. Ponadto ma naciąg na wzmocniony stalowymi linkami pasek kawlarowy, dzięki czemu brama otwiera się cicho i płynnie. Podobnie jak siłownik do bramy przesuwnej, wyposażony jest w dwa systemy bezpieczeństwa, funkcję łagodnego startu, a także regulację siły i szybkości ciągu. Jest przeznaczony do otwierania bram o powierzchni do 11 m kw., a jego montaż odbywa się w sposób prosty i intuicyjny.

Moduł JIM.3 ESA TURBO

Sterowanie bramą wjazdową i garażową - ważny szczegół!

Ważną kwestią, którą warto dobrze przemyśleć decydując się na bramę z napędem, jest sterowanie automatyką. Najczęściej do obsługi bram używa się generującego sygnał radiowy pilota. Pilot za każdym razem pracuje na innej częstotliwości, w związku z czym włamywacz nie ma szans na skopiowanie jego sygnału.

Firma Beninca zastosowała w swoich urządzeniach odbiornik, zapamiętujący piloty posiadające zaawansowany, bezpieczny kod ARC (aż 512 kodów). Przy pierwszym uruchomieniu napędu można je odpowiednio zaprogramować. Istnieje także możliwość zintegrowania siłownika z systemem KNX, który umożliwia sterowanie pracą bram na odległość za pomocą telefonu lub komputera.

Przydatne linki:

Zdaniem naszych Czytelników

Gość plot-bud.pl

21 Feb 2021, 14:45

Automatyka jest bardzo ważna, nie ma co na niej oszczędzać, bo potem są problemy w codziennym użytkowaniu i się człowiek tylko wkurza. Na pewno warto temat dobrze przemyśleć i nie kupować na łapu capu pierwszego lepszego chińskiego badziewia z marketu. Ale sprawa automatyki to ...

Gość Zbyszek Zabrze

08 Apr 2020, 15:09

Mam taki napęd bull turbo u siebie - zasuwa aż miło :-) !!! Cichy i bardzo ładnie chodzi - mam tu na uwadze zwolnienia na końcu i łagodny start. Z czystym sumieniem polecę to każdemu :-)

Gość Olek

26 Nov 2019, 20:14

KNX to nie jedyny system współpracujący z Beninca. Nawet bez systemów inteligentnych domów rozwiązanie automatyki otwierania bram wjazdowych i garaży ma sens użytkowania. Jest to duża wygoda. A napędy Beninca robią niezłą robotę. A najlepiej seria Turbo.

Gość Maciej Turski. Futunext. Twój inteligentny dom.

14 Nov 2019, 10:23

Integracja bramy wjazdowej i pozostałych napędów z systemem KNX to zawsze dobry pomysł. Korzyścią jest nie tylko możliwość zdalnego sterowania bramą za pomocą telefonu, czy komputera (do tego nie trzeba KNX). System KNX integruje wszystkie rozwiązania elektryczne i elektroniczne ...

Wiecej na Forum BudujemyDom.pl
Pokaż wszystkie komentarze

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły