Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - piloty najsłabszym elementem napędu

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - piloty najsłabszym elementem napędu

Napęd w wyraźny sposób podniósł walory użytkowe bram. Serwisantów wzywamy, kiedy bramy nie unoszą się płynnym ruchem, tylko wpadają w konwulsje. Piloty, które przywiózł monter, okazały się marnej jakości. Po jednym upadku wymagały wymiany. Kolejne modele były trochę lepsze, lecz nadal oceniam je jako najsłabszy element napędu - mówią Natalia i Jarek, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy bramę garażową użytkują od 2003 r.

aktualizacja: 2022-09-30 11:15:12

Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 36 m2. W garażu grzejnik, który z powodu nieszczelnych bram został zakręcony.

Charakterystyka:

  • Bramy - dwie uchylne płytowe, wykonane z przetłaczanej blachy stalowej, od wewnątrz garażu zaizolowane płytami styropianu o gr. 30 mm, od strony zewnętrznej wykończone farbą proszkową w kolorze brązowym; wymiary 2500 × 2250 mm. 
  • Napęd - z paskiem kewlarowym i enkoderem do wykrywania przeszkód, siła uciągu 600 N; zamontowany w 2005 r. 
  • Sterowanie - 3 piloty dwukanałowe.

Decyzja: nie mieliśmy wpływu na wielkość garażu oraz układ, liczbę i rodzaj bram, ponieważ kupiliśmy dom z takim wyposażeniem. Na naszym osiedlu deweloper w identyczny sposób wyposażył wszystkie budynki. Zastosował najpopularniejsze w tamtym okresie płytowe uchylne bramy - więc jedyne, co wtedy sprawdziliśmy, to czy mają izolację termiczną.

Napęd do wrót dodaliśmy po dwóch latach po przeprowadzce, gdy zmęczyła nas ręczna obsługa dwóch uchylnych bram. Bez względu na aurę musieliśmy wychodzić z samochodu i dźwigać wrota, a to nie było komfortowe. Napędy zamówiliśmy u sprawdzonego i uznanego producenta.

Napęd - z paskiem kewlarowym i enkoderem do wykrywania przeszkód, siła uciągu 600 N
Napęd - z paskiem kewlarowym i enkoderem do wykrywania przeszkód, siła uciągu 600 N; zamontowany w 2005 r.

Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - rady i przestrogi:

  • Natalia: napęd w wyraźny sposób podniósł walory użytkowe bram. Serwisantów wzywamy, kiedy bramy nie unoszą się płynnym ruchem, tylko wpadają w konwulsje. Kłopot ze sterowaniem pojawia się podczas wyłączeń prądu. Kilka razy brak prądu zastał mnie z samochodem wewnątrz garażu i nie mogłam sama zwolnić linki do ręcznego uruchamiania wrót, ponieważ mój zasięg ramion jest zbyt mały, a samochód zbyt wysoki. O pomoc musiałam prosić ochronę osiedla. Piloty, które przywiózł monter, okazały się marnej jakości. Po jednym upadku wymagały wymiany. Kolejne modele były trochę lepsze, lecz nadal oceniam je jako najsłabszy element napędu.

  • Posiadanie dwóch mniejszych bram, a nie jednej dużej, doceniliśmy już podczas pierwszej śnieżycy. Kiedy któreś z nas wjeżdżało na swoje miejsce postojowe, do garażu wpadało mniej śniegu i mroźnego powietrza, bo drugie wrota pozostawały zamknięte. Szybko się okazało, że wrotom brakuje szczelności - nie mają bowiem progowej, ani bocznych gumowych uszczelek, ściśle przylegających do posadzki i ościeżnicy. Wskutek tego zimno i brud dostają się do garażu. Byłoby jeszcze gorzej, gdyby wjazd nie był cofnięty głęboko pod występ dachu i nie osłaniały go murowane słupy. Para słupów przedziela obie bramy, co wymaga właściwego manewrowania samochodami. Choć na słupy trzeba uważać podczas wjeżdżania i wyjeżdżania, szybko przyzwyczailiśmy się do tego rodzaju operacji. Podobnie jak do konieczności parkowania aut w odpowiedniej odległości od wrót, które unosząc się do góry, zataczają szeroki łuk w stronę podjazdu. Garażując na podjeździe, nie można przekroczyć linii słupów. Goście często podjeżdżają jednak zbyt blisko wrót i dopiero po założeniu napędu od uderzenia chroni je czujnik przeszkody. Wcześniej musieliśmy sami uważnie operować bramą. Ościeżnica i próg, wykonane ze stali, po kilku latach zaczęły rdzewieć.
Wprawione w ruch wrota zabierają miejsce przed garażem
Wprawione w ruch wrota zabierają miejsce przed garażem
Uchylne płytowe wrota na zewnątrz wykończono przetłaczaną i proszkowo polakierowaną blachą stalową
Uchylne płytowe wrota na zewnątrz wykończono przetłaczaną i proszkowo polakierowaną blachą stalową

Koszty zakupu i montażu dwóch płytowych uchylnych bram garażowych:

  • Napęd z montażem 3600 zł. 
  • Serwisowanie 100-200 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Dwie uchylne płytowe bramy garażowe zamontowano głęboko pod występem dachu i przedzielono wymurowanymi słupami

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły